Sekretem produkcji likworków jest szczelne zamknięcie płynnego nadzienia, np. alkoholu, w cukrowej skorupce, często również oblanej - jak w przypadku Likworków gdańskich - cienką warstwą czekolady. O tym, jak trudne jest to zadanie, świadczy fakt, że oprócz Bałtyku żaden z polskich producentów nie dysponuje technologią, która pozwalałaby na produkcję tych słodyczy. Wprawdzie produkuje się w Polsce czekoladki z alkoholem, jednak ich nadzienie ma formę zagęszczoną, zamkniętą bezpośrednio w czekoladzie.
- Podstawową barierą w produkcji likworków jest skomplikowana technologia - potwierdza Konrad Mickiewicz, Prezes Zakładów Cukierniczych Bałtyk. - Jednak dzięki posiadanym przez nas liniom produkcyjnym, a przede wszystkim talentowi zaangażowanych w produkcję technologów, jest ona możliwa. Likworki wymagają ścisłego przestrzegania dyscypliny w całym procesie wytwarzania, jak również zachowania szczególnych warunków produkcji.
Obecne do tej pory na polskim rynku cukierki z płynnym alkoholem pochodziły przede wszystkim z zagranicy. Bałtyk ma jednak nad nimi przewagę, gdyż - jak zapowiada Joanna Klarzyńska, kierownik marketingu - jego wyrób jest tańszy niż importowane.
Cukiernicy z Gdańska oferują mieszankę likworków w trzech smakach: brandy, żubrówka i żurawinówka. Dostępne są one w dwóch rodzajach opakowań: luzem w 2,5-kilogramowym displayu oraz jako wyrób konfekcjonowany - w kartoniku 180 gram, nadającym się na upominek.
Likworki gdańskie poszerzą gamę produktów wytwarzanych w gdańskich zakładach, które słyną przede wszystkim z produkowanych od ponad dwudziestu lat czekolad Finezja, cieszących się uznaniem szczególnie na Pomorzu.
Gdańskie zakłady cukiernicze mają głęboką tradycję, sięgającą lat dwudziestych minionego stulecia. W czasach PRL znacjonalizowane, później były zarządzane przez zagranicznych właścicieli. Obecnie właścicielem Bałtyku jest polski producent słodkości - Bomilla z Włocławka. Włodarze firmy są dumni z tradycji zakładów Bałtyk. Chcą ją kultywować, produkując wyroby według starych sprawdzonych polskich receptur. Organizacja i sposoby pracy są ciągle doskonalone, aby sprostać oczekiwaniom rynku i móc wytwarzać produkty unikalne w skali kraju. Tak jak w przypadku likworków, które łączą w sobie nowoczesność i odwołanie do tradycji, bowiem gdański Bałtyk w swej historii wytwarzał już podobne słodycze. Było to pod koniec lat 70-tych XX wieku. Cukierki były wypełnione płynnym nadzieniem z dodatkiem naturalnej kawy. W odróżnieniu od Likworków gdańskich nie zawierały one alkoholu, gdyż były dedykowane kierowcom.
tagi: Likworki ,
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex...
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Na wysokich cłach stracą obie strony...
Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...