Jeszcze w 2000 roku KP sprzedawała rocznie 5 milionów hl - czyli 1/3 obecnej produkcji, posiadając wówczas 28.4% udziałów w rynku. Na początku roku 2005 KP ponownie podniosła poprzeczkę - do 10 milionów hl - osiągając 37,4% udziału w polskim rynku piwa. Przy obecnym 15-milionowym poziomie sprzedaży Kompania Piwowarska ma 40,8-procentowy udział w krajowym rynku piwa.
Polska jest dziewiątym pod względem wielkości rynkiem piwa na świecie i piątym w Europie. Z kolei Tyskie, sztandarowa marka Kompanii Piwowarskiej, jest największą piwną marką w Polsce i zarazem jedną z najlepiej sprzedających się w Europie. Sprzedaż samej marki Tyskie, osiągająca poziom niemal 6 milionów hl, przy 16-procentowym udziale w rynku, to więcej, niż cały słowackie spożycie piwa. Natomiast całoroczna sprzedaż KP (15 milionów hl) to prawie tyle samo, ile rocznie wypijają Czesi - najwięksi piwosze świata!
Komentując rekordową sprzedaż 15 mln hl piwa, Dieter Schulze, dyrektor generalny Kompanii Piwowarskiej, powiedział: "Coraz więcej konsumentów napojów alkoholowych wybiera właśnie piwo, ale najbardziej cieszy nas fakt, że to właśnie Kompanii Piwowarskiej udaje się od lat rozwijać w tempie znacznie przekraczającym wzrost branży piwnej. W ten sposób KP przyczynia się do rozwoju kultury odpowiedzialnego spożycia piwa w Polsce."
Dynamika sprzedaży Kompanii Piwowarskiej jest dwukrotnie większa, niż w całej branży. Marki KP wybierane są przez konsumentów o wiele chętniej, niż inne dostępne na rynku, dzięki temu, że idealnie spełniają oczekiwania konsumentów; nic dziwnego, że wielu piwoszy chętnie przerzuca się na marki z portfela Kompanii Piwowarskiej. W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła sprzedaż oraz udział w rynku marek KP: w przeciągu roku marki Żubr i Lech osiągnęły dwucyfrowy poziom wzrostu (odpowiednio 17% i 11%). Kompania Piwowarska osiąga tak dobre wyniki również dzięki współpracy z kilkuset partnerami handlowymi, którym zapewnia nie tylko bardzo poszukiwane marki piwa, ale również atrakcyjne warunki współpracy oraz wsparcie.
tagi: Kompania Piwowarska , Lech , Tyskie , Lech Free , KP ,
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex...
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Na wysokich cłach stracą obie strony...
Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...