Grupa Otmuchów potwierdziła, że dzięki działaniom restrukturyzacyjnym jest rentowna i generuje pozytywne przepływy finansowe. Spółka zakończyła I kwartał tego roku z 1,35 mln zł skonsolidowanego zysku netto. W tym czasie wygenerowała 2,88 mln zł przepływów pieniężnych netto z działalności operacyjnej i znacząco obniżyła zadłużenie.
„Początek roku to tradycyjnie nie najlepszy okres dla branży spożywczej. Cieszymy się, że udało nam się udowodnić, iż potrafimy w tym okresie zachować rentowność i generować gotówkę. Mamy przygotowany ambitny program inwestycyjny, dzięki któremu będziemy mogli zwiększyć nasz potencjał produkcyjny i technologiczny w Grupie. Prowadzimy też działania, dzięki którym będziemy w stanie zwiększać udział eksportu w całości przychodów, z racji tego będziemy mniej zależni od sytuacji na pojedynczych rynkach. Dodatkowo stale poszukujemy źródeł przychodów, które jesteśmy w stanie dodatkowo wygenerować w oparciu o posiadane zasoby i kompetencje.” – skomentował Mariusz Popek, Prezes ZPC Otmuchów S.A.
Przed rokiem okres styczeń-marzec był wyjątkowo udany dla spółki, m.in. ze względu na bardzo intensywne akcje sprzedażowe największych partnerów handlowych takich jak: Biedronka, Lidl czy Rewe. Grupa Otmuchów zanotowała wtedy 3,9 mln zł zysku netto.
W I kwartale 2015 r. Grupa zanotowała skonsolidowane przychody na poziomie 62,6 mln zł a zysk operacyjny (EBIT) na poziomie Grupy wyniósł 1,6 mln zł. Skonsolidowana marża na sprzedaży wyniosła 21,5% i była zbliżona do osiągniętej przed rokiem.
Dzięki skutecznym działaniom optymalizacyjnym oraz stabilnym przepływom pieniężnym Grupa konsekwentnie obniża zadłużenie. Dług netto spadł do 37,0 mln zł wobec 39,7 mln zł na koniec 2014 roku.
Największą część sprzedaży Grupy Otmuchów stanowią słodycze – w tym segmencie przychody w I kwartale wyniosły 37,1 mln zł.
Grupa zakończyła w 2014 główne procesy restrukturyzacyjne związane z konsolidacją produkcji i procesów back-office spółek. Kluczowymi celami na kolejne lata są: wzrost sprzedaży, wzrost udziału eksportu w sprzedaży ogółem oraz zwiększenie potencjału produkcyjnego oraz sprzedażowego, które będzie możliwe m.in. dzięki realizacji nowych inwestycji.
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.