Diageo, światowy lider w branży napojów alkoholowych, po raz kolejny umocnił swoją pozycję w rankingu „Top 100 Spirit Brands”. Marki należące do Diageo obecnie stanowią blisko jedną czwartą wszystkich marek sklasyfikowanych w pierwszej setce. 5 marek należących do Diageo uplasowało się w pierwszej dwudziestce rankingu.
Pozycja Diageo jest jeszcze silniejsza na liście marek rankingowanych pod względem wartości sprzedaży. Diageo jako jedyna firma alkoholowa jest właścicielem aż 20 marek z listy „Top 100” pod względem wartości sprzedaży, z czego siedem znalazło się w pierwszej dwudziestce . Do marek Diageo należy ponad 28% wartości sprzedaży osiągniętej przez wszystkie 100 marek z listy, co pozwoliło firmie zająć niekwestionowane pierwsze miejsce. W porównaniu z poprzednim rokiem firma poprawiła w tym zakresie swój wynik o 5 punktów procentowych.
Już ósmy rok z kolei Smirnoff i Johnnie Walker znalazły się na szczycie rankingów „Top 100”. Poniższe wykresy przedstawiają kolejno, zestawienie 5 najlepszych marek spirytusowych świata pod względem wartości i ilości sprzedaży.

(wykres na podstawie danych z rankingu Impact Databank „Top 100 spirits brands worldwide by 2014E retail value)

(wykres na podstawie danych z rankingu Impact Databank „Top 100 spirits brands worldwide (premium and non-premium)”)
Tak, jak w latach poprzednich Johnnie Walker i Smirnoff pozostają liderami w kategoriach szkockiej whisky i wódki, a ich łączna wartość sprzedaży detalicznej wynosi ponad 10% całkowitej wartości sprzedaży detalicznej wszystkich marek z listy „Top 100”. Johnnie Walker wypracował 34,5% ogółu sprzedaży detalicznej 15 marek szkockiej whisky z listy „Top 100”. Baileys, natomiast, jest numerem jeden pod względem wielkości oraz wartości sprzedaży likierów. Wśród marek kanadyjskiej whisky pierwsze miejsce w obu rankingach zajmuje Crown Royal.
„Posiadamy kilka najbardziej rozpoznawalnych marek alkoholowych świata. Wiele z nich została stworzona przez wizjonerów takich jak Arthur Guinness czy Alexander Walker i odznacza się kilkusetletnią tradycją. Dlatego jesteśmy szczęśliwi widząc, że nasze produkty wciąż doskonale sobie radzą. Ranking ten jest dla nas dowodem, że portfolio, które oferujemy znajduje uznanie klientów, co w połączeniu z naszymi osiągnięciami na polu innowacji i dbałością o najwyższą jakość upewnia nas, że znajdujemy się na ścieżce gwarantującej stabilny wzrost przez najbliższe lata” – powiedziała Syl Saller, szef marketingu Diageo, komentując te znakomite wyniki.
Na ogólny wynik Diageo wpływ miały także sukcesy innych marek, którym udało się poprawić swoje pozycje w rankingach w porównaniu z poprzednim rokiem, jak chociażby: J&B, który przesunął się na 33. miejsce z 36. oraz Tanqueray awansujący na 70. z 74. pod względem wartości sprzedaży. Cîroc wspiął się na 27. z 31. miejsca, osiągając czwarty wynik wśród wódek w kategorii sprzedaży detalicznej i podnosząc wartość tej sprzedaży dla marki o 8,6% do 945 milionów USD.
1 Ranking wielkości sprzedaży Impact Databank Top 100 obejmuje tylko marki ‘premium’, zaś ranking wartości sprzedaży zarówno marki ‘premium’ jak i pozostałe.
2 W tym marki Yeni i United Spirits Limited