Z rynku FMCG

Alkohol – minimalna cena, mniej punktów sprzedaży, zakaz reklamy

Wtorek, 21 kwietnia 2015
Jak czytamy w Gazecie Prawnej, w projekcie Narodowego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ma się znaleźć rozwiązanie zalecane przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) dotyczącą polityki redukcji szkód powodowanych alkoholem.
Główne założenia, które znalazły się w projekcie to między innymi zapis nakazujący ograniczenie punktów sprzedaży alkoholu, według WHO nie powinno być ich więcej niż jeden na tysiąc mieszkańców.
Kolejny zapis dotyczy wprowadzenia minimalnej ceny alkoholu. Minimalna cena opierać się będzie o kalkulację 2 zł za 10 g czystego alkoholu, co spowoduje że 40 procentowego alkoholu nie kupimy poniżej trzydziestu paru złotych a butelka najtańszego piwa kosztowała by ok. 4 zł.

Trzecią propozycją jest zakazanie reklamowania napojów alkoholowych, w tym także piwa. Zdaniem Krzysztofa Brzózki, dyrektora Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - nawet reklama piwa nie powinna być legalna, choćby z tego powodu, że polski produkt browarniczy należy do zdecydowanie mocniejszych niż w innych krajach, np. Czechach.

Program miałby działać od stycznia 2016 r. – I choć znalazłyby się w nim jedynie zalecenia, musi on być przyjęty przez Radę Ministrów. Co z kolei wiązałoby się ze zgodą na wprowadzenie odpowiednich zmian ustawowych, by znajdujące się tu zalecenia mogły być realizowane – tłumaczy Brzózka. Dodaje, że resort zdrowia popiera rozwiązania przygotowywane przez PARPA

źródło: gazetaprawna.pl

tagi: Narodowy Program Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych , WHO , alkohole , minimalna cena ,