Z rynku FMCG

Żywność z automatów coraz popularniejsza

Wtorek, 07 kwietnia 2015
Jak informuje „Rzeczpospolita”, polski rynek vendingu będzie się wciąż rozwijał. Jednak już nie za sprawą herbaty czy kawy, ale głównie przekąsek, słodyczy i zimnych napojów.
Urządzenia vendingowe możemy spotkać na lotniskach w szpitalach, biurach. W ostatnich latach w Polsce ich liczba szybko rosła. Nadal dzieli nas jednak przepaść od Zachodu, gdzie kupowanie żywności i napojów z automatów zaczęła się dużo wcześniej.

– W Polsce na jedno urządzenie vendingowe przypada 900 mieszkańców, czyli kilka, kilkanaście razy więcej niż w krajach Europy Zachodniej – szacuje Aleksander Wąsik, prezes Polskiego Stowarzyszenia Vendingu.

Dystans do Zachodu będzie się zmniejszać. – Dobre perspektywy biznesu vendingowego wynikają nie tylko z nadal niskiego nasycenia rynku maszynami, ale też pozytywnych prognoz makroekonomicznych – uważa Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.

W tym roku na przekąski czy słodycze z automatów wydamy o 13 proc. więcej niż przed rokiem, w 2016 r. o 17,5 proc. – prognozuje Euromonitor. Rosnąć powinna również, choć wolniej, sprzedaż napojów orzeźwiających.

Jak mówi Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu, który od 2002 r. oferuje w nich soki i napoje Tymbark i Kubuś.– Vending stanowi doskonałe uzupełnienie dystrybucji. Automaty sprzedają produkty często tam, gdzie nie ma możliwości ich sprzedaży w inny sposób.

źródło: rp.pl

tagi: vendingu , automaty , żywność , słodycze , napoje , przekąski ,