Jak informuje „Rzeczpospolita”, polski rynek vendingu będzie się wciąż rozwijał. Jednak już nie za sprawą herbaty czy kawy, ale głównie przekąsek, słodyczy i zimnych napojów.
Urządzenia vendingowe możemy spotkać na lotniskach w szpitalach, biurach. W ostatnich latach w Polsce ich liczba szybko rosła. Nadal dzieli nas jednak przepaść od Zachodu, gdzie kupowanie żywności i napojów z automatów zaczęła się dużo wcześniej.
– W Polsce na jedno urządzenie vendingowe przypada 900 mieszkańców, czyli kilka, kilkanaście razy więcej niż w krajach Europy Zachodniej – szacuje Aleksander Wąsik, prezes Polskiego Stowarzyszenia Vendingu.
Dystans do Zachodu będzie się zmniejszać. – Dobre perspektywy biznesu vendingowego wynikają nie tylko z nadal niskiego nasycenia rynku maszynami, ale też pozytywnych prognoz makroekonomicznych – uważa Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektor ds. korporacyjnych Coca-Cola HBC Polska.
W tym roku na przekąski czy słodycze z automatów wydamy o 13 proc. więcej niż przed rokiem, w 2016 r. o 17,5 proc. – prognozuje Euromonitor. Rosnąć powinna również, choć wolniej, sprzedaż napojów orzeźwiających.
Jak mówi Dorota Liszka, rzecznik Maspeksu, który od 2002 r. oferuje w nich soki i napoje Tymbark i Kubuś.– Vending stanowi doskonałe uzupełnienie dystrybucji. Automaty sprzedają produkty często tam, gdzie nie ma możliwości ich sprzedaży w inny sposób.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.