- W 2014 roku wykorzystaliśmy wszystkie szanse, które się pojawiły na rynku i zakończyliśmy rok z rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce, po raz pierwszy osiągając wartość sprzedaży powyżej 2 mld złotych. A co jeszcze ważniejsze zdołaliśmy zwiększyć udziały rynkowe w kluczowych dla firmy kategoriach rynku. Siłą napędową naszych sukcesów były udane innowacje produktowe, wejścia w nowe segmenty rynku oraz strategiczne przejęcia - powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.
Sukcesy w działach biznesowych
Stabilny i zrównoważony wzrost polskiego oddziału firmy Henkel gwarantują od ponad 20 lat jej trzy główne działy biznesowe: środków piorących i czystości - Laundry & Home Care – z markami Persil i Bref, kosmetyków – Beauty Care – z markami Schwarzkopf, Syoss i Taft oraz klejów i technologii klejących - Adhesive Technologies – z markami Ceresit, Loctite i Pritt. W 2014 roku wszystkie działy biznesowe Henkla w Polsce odnotowały znaczące wzrosty sprzedaży w porównaniu do roku poprzedniego.
Dział Laundry & Home Care zdecydowanie umocnił się na pozycji gracza nr 1 na rynku środków piorących i czystości w Polsce. Było to możliwe dzięki dobrym wynikom dotychczasowych marek Henkla oraz udanemu przejęciu oraz sprawnej integracji marek PZ Cussons (E, Kokosal). Proces ich integracji zakończył się w zaledwie 10 miesięcy od pozytywnej decyzji UOKiK i od początku bieżącego roku całe portfolio nowych marek produkowane jest w zakładach Henkla w Raciborzu oraz Wiedniu. Zgodnie ze strategicznym zobowiązaniem firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju proszki do prania E – podobnie jak wcześniej Persil - zostały skoncentrowane do poziomu 75 g na pranie, co wpłynęło na zmniejszenie ich śladu środowiskowego.
Henkel jest obecnie na rynku polskim graczem nr 1 w większości detergentowych kategorii: środków piorących, płynów do zmiękczania tkanin, środków do mycia okien oraz środków czystości do toalet.
W 2014 roku dział Beauty Care zanotował doskonałe wyniki sprzedaży, co pozwoliło wzmocnić pozycję Henkla jako producenta nr 1 na rynku kosmetyków do włosów i ciała w Polsce i zwiększyć dystans do producenta nr 2 na rynku. Sukces ten firma zawdzięcza skutecznej strategii współpracy z partnerami handlowymi. Dostosowując właściwie ofertę handlową, Henkel wzmocnił pozycję swoich kosmetyków we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej począwszy od hipermarketów, przez sklepy drogeryjne a na sklepach rynku tradycyjnego kończąc.
2014 był rokiem wielu kosmetycznych nowości produktowych. Dobrym przykładem innowacji, która spotykała się z doskonałym przyjęciem ze strony handlu jak i konsumentów, jest marka Essence Ultime - wspólne dzieło henklowskiej marki Schwarzkopf i światowej modelki Claudii Schiffer. Marka ta w ciągu roku zdobyła pozycję lidera wśród produktów premium do pielęgnacji włosów. Essence Ultime jest odpowiedzią na jeden z ważniejszych trendów konsumenckich ostatnich lat na rynku kosmetyków – zwracania się ku produktom premium i produktom profesjonalnym.
2014 był także udanym rokiem dla działu Adhesive Technologies, który - podobnie jak pozostałe działy biznesowe Henkla - odnotował wzrost wyników sprzedaży. Henkel notował wzrosty w kategorii klejów budowlanych i konsumenckich. Największe triumfy święciły systemy ociepleń oraz piany poliuretanowe do osadzania drzwi i okien, oferowane pod marką Ceresit. Najlepiej przyjętą innowacją 2014 okazała się piana poliuretanowa WhiteTeQ, która przyniosła połowę rekordowo wysokich wzrostów sprzedaży Henkla w tym segmencie rynku.
2014 rok to także debiut Henkla w zupełnie nowym, obiecującym segmencie rynku budowlanego - gładzi gipsowych do wykańczania ścian wewnętrznych pomieszczeń. Pod marką Ceresit firma wprowadziła dwa rodzaje produktów: gładzie gipsowe (do rozrobienia) oraz gładzie poliuretanowe gotowe do użycia, co uczyniło budowlaną ofertę Henkla bardziej komplementarną.
W 2014 roku zainaugurowało swoją działalność Międzynarodowe Centrum Innowacyjnych Technologii Budowlanych Ceresit w Stąporkowie. To jedna z największych zeszłorocznych inwestycji Henkla w Polsce. Centrum jest jednym z kluczowych światowych ośrodków badawczo-rozwojowych firmy w dziedzinie produktów dla przemysłu budowlanego, w którym najwyższej klasy specjaliści będą rozwijać innowacyjne, zrównoważone technologie i systemy budowlane, wprowadzane następnie na rynki w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie.
Odpowiedzialny pracodawca
Henkel jest liderem w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Firma rozumie, że za jej sukcesem stoją ludzie i to oni są źródłem jej przewagi konkurencyjnej. Dlatego oferuje szerokie możliwości rozwoju zawodowego i budowania kariery w międzynarodowym i wielokulturowym środowisku. Szczególną uwagę w Henklu poświęca się kwestii różnorodności w kontekście płci, pochodzenia i wieku. Firma jest przekonana, że różnorodność jest siłą napędową rozwoju przedsiębiorstwa działającego na światowych rynkach. Promuje szacunek do odmiennych sposobów myślenia i kultur i dba o rozwój zawodowy kobiet. Firma chce odpowiadać także na wyzwania demograficzne rynku pracy, oferując programy budowania kariery zarówno dla najmłodszych jak i najstarszych stażem pracowników. W 2014 roku Henkel został sygnatariuszem Karty Różnorodności, potwierdzając że prowadzi działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności w miejscu pracy.
Globalnie Henkel zrealizował cele finansowe na 2014 r.
Dobre wyniki pomimo trudnych warunków rynkowych
* Po uwzględnieniu kosztów/zysków o charakterze jednorazowym oraz kosztów restrukturyzacji.
"2014 był udanym rokiem dla naszej firmy. Działając na trudnym rynku, charakteryzującym się wysokim poziomem konkurencji, Henkel zrealizował założone cele finansowe i poczynił duże postępy w realizacji strategii do 2016 r.” – powiedział Kasper Rorsted, prezes zarządu Henkel. „Do dobrego wyniku firmy przyczyniły się wszystkie trzy sektory działalności, które osiągnęły rentowny wzrost w ujęciu organicznym. Największy udział we wzroście przychodów firmy miały ponownie rynki wschodzące, gdzie zanotowano wysokie tempo wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym, na poziomie blisko 8%. Niewielki wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym odnotowano również na rynkach rozwiniętych.”
Odnosząc się do roku obrotowego 2015, Kasper Rorsted stwierdził: „Otoczenie gospodarcze jest nadal trudne i charakteryzuje się dużą zmiennością. Ze względu na trwający konflikt rosyjsko-ukraiński przewidujemy stagnację na rynkach Europy Wschodniej w 2015 r. oraz dalsze pogłębienie trudnej sytuacji gospodarczej i walutowej Rosji. W związku z tym będziemy nadal dostosowywać wewnętrzne procesy i struktury w celu zwiększenia elastyczności i efektywności naszych działań. Będziemy się koncentrować na realizacji strategii, której celem jest osiągnięcie założonych ambitnych celów finansowych w perspektywie 2016 r.”
Perspektywy działalności w 2015 r.
„W całym roku obrotowym 2015 oczekujemy wzrostu sprzedaży w ujęciu organicznym w granicach 3-5%. Przewidujemy również, że skorygowana marża EBIT wzrośnie do poziomu ok. 16%, natomiast skorygowany zysk na akcję uprzywilejowaną zwiększy się o ok. 10% – dodał Kasper Rorsted, podsumowując założenia finansowe na 2015 r.
tagi: henkel , wyniki , zyski , przychody , kosmetyki , chemia gospodarcza , persil , bref ,
Profi S.A., jedna z wiodących firm w segmencie produktów...
Subindeks dla tego sektora wyniósł tylko 47,9 pkt., co...
Historyczne wzrosty cen kakao i rosnąca presja kosztowa...
Przepisy wygasają 5 czerwca...
Dwóch na trzech ankietowanych, zaciągając kredyt lub...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...