Kuchnie Świata S.A. i Brytyjsko-Polska Izba Handlowa (BPCC) wprowadzają na polski rynek produkty spożywcze 21 brytyjskich wytwórców. Produkty będą dostępne w sklepach stacjonarnych „Kuchnie Świata”, a także na „Brytyjskiej Wyspie Smaków”, której oficjalne otwarcie nastąpi 21 marca o godzinie 14.00 w Centrum Handlowym Auchan w Łomiankach.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zaoferować polskim konsumentom brytyjskie produkty, które nie są jeszcze dobrze znane w Polsce”, powiedział Ryszard Dymny, prezes zarządu Kuchni Świata S.A. „Wyjątkowe brytyjskie herbaty, soki organiczne, bezglutenowe płatki, niskocukrowe dżemy, piwa, czatneje czy indyjskie sosy stanowią bardzo ciekawe uzupełnienie naszej oferty produktowej. Polscy konsumenci będą mogli poznać smak produktów dostępnych do tej pory przede wszystkim w Wielkiej Brytanii”, stwierdził Dymny.
„Wprowadzenie brytyjskich produktów na polski rynek jest efektem rządowego programu prowadzonego przez Brytyjsko-Polską Izbę Handlową i wspierane przez UKTI (Brytyjskie Ministerstwo Handlu i Inwestycji). Zostało poprzedzone konsumenckimi sesjami degustacyjnymi i rozmowami z przedstawicielami polskiego handlu i dystrybucji w ramach etapu nazywanego „Taste of Britain”, powiedział Marek Schejbal, starszy konsultant w BPCC. „Interakcja z polskimi konsumentami w czasie sesji degustacyjnych pozwoliła nam poznać lokalne upodobania i dostosować do nich naszą ofertę, a konsumencki etap programu będzie teraz funkcjonował pod hasłem „Food is GREAT Britain”, dodał Schejbal.
Już w najbliższą sobotę, polscy konsumenci będą mogli kupić i spróbować typowo brytyjskie dania, które będą przygotowane przy użyciu wybranych produktów, właśnie wprowadzonych na nasz rynek. Ta niepowtarzalna okazja nadarzy się w czasie oficjalnej inauguracji „Brytyjskiej Wyspy Smaków” (BWS), która rusza w Centrum Auchan w Łomiankach i będzie tam otwarta do końca czerwca br.
„Jestem rodowitym Anglikiem, który od lat mieszka w Polsce. Znam więc bardzo dobrze obie kultury. Wiem, że wielu Polaków myśli, że brytyjska kuchnia to tylko „ryba i frytki” – tymczasem jest zupełnie inaczej”, powiedział Kevin Aiston, autor książki „Kevin sam w kuchni” i gość specjalny akcji „Brytyjska Wyspa Smaków”. „Cieszę się, że mogę wnieść swoje obserwacje i doświadczenia w przełamywanie stereotypów dotyczących brytyjskiej kuchni. Zapraszam wszystkich o godzinie 14.00 do Centrum Auchan w Łomiankach w najbliższą sobotę, aby spróbowali jak smakują prawdziwe brytyjskie dania”, dodał Aiston.
Program „Taste of Britain”/„Food is GREAT” rozpoczął się w marcu zeszłego roku i spotkał się z dużym zainteresowaniem polskich handlowców i dystrybutorów. Efektem rozmów, które odbyły się wiosną i jesienią zeszłego roku, jest współpraca polskich przedsiębiorców z brytyjskimi producentami – pewne wyroby są już dostarczane do Polski. Polscy konsumenci będą mogli znaleźć coraz więcej brytyjskich produktów spożywczych na półkach w sklepach.
„Taste of Britain”/„Food is GREAT” to najbardziej kompleksowy i unikatowy w skali światowej program promujący brytyjską żywność i napoje w Polsce. Bierze w nim udział łącznie ponad 40 brytyjskich producentów, którzy wytwarzają ponad 300 nieznanych w naszym kraju produktów z różnych kategorii.
Program składa się z trzech etapów. W czasie pierwszego z nich, brytyjscy partnerzy otrzymali analizę polskiego sektora spożywczego. Zainteresowane firmy udostępniły swoje produkty do degustacji przez polskich konsumentów i handel. Ich opinie z ankiet stanowiły ważny element decyzji o przejściu do drugiego etapu, czyli rozmów handlowych z polskimi partnerami – importerami, dystrybutorami, hurtowniami i sieciami handlowymi. Trzeci etap, który właśnie rozpoczyna się, to wprowadzenie wybranych produktów na polski rynek. Konsumencki etap programu „Food is GREAT Britain” jest częścią międzynarodowej kampanii „GREAT” wspierącej eksport produktów brytyjskich z różnych sektorów.
Program jest dotowany przez Brytyjskie Ministerstwo Handlu i Inwestycji (UKTI) i zainteresowane podmioty gospodarcze, a prowadzi go zespół Trade Team w Brytyjsko-Polskiej Izbie Handlowej (BPCC) w Warszawie.
Partnerem logistycznym programu jest Fresh Logistics z grupy Raben. Firma przygotowała unikalną ofertę na transport drobnicowy z Wielkiej Brytanii do Polski, pomagając producentom wejść na rynek przy najniższych kosztach logistycznych.