Z rynku FMCG

Rozwój społecznej odpowiedzialności biznesu w Carlsberg Polska

Poniedziałek, 09 marca 2015 Autor: Tomasz Pańczyk,
Społeczna odpowiedzialność biznesu jest od lat wpisana w strategię firmy. Miniony rok upłynął pod znakiem kontynuacji i rozwoju działań w tym obszarze. Wiele uwagi poświęcono odpowiedzialnej gospodarce materiałowej, proekologicznej edukacji, rozwojowi wolontariatu pracowniczego oraz promocji odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu, w czym aktywny udział mieli pracownicy firmy.
Carlsberg Polska zachęca do proekologicznej postawy wobec opakowań

Firma, mając świadomość wpływu opakowań na otoczenie, od 5 lat prowadzi akcje społeczne,  edukujące  konsumentów, nt. przyjaznego dla środowiska podejścia do opakowań po piwie. Działania koncentrują się na promocji segregacji opakowań i recyklingu oraz odnoszenia butelek zwrotnych do sklepów. Nowością w roku 2014 była kampania społeczna „Weź mnie w obroty” dedykowana butelce zwrotnej, w którą zaangażowani byli Fundacja Nasza Ziemia oraz ambasador kampanii, Piotr Rogucki, aktor i muzyk. Celem kampanii było wykreowanie pozytywnego trendu wokół zwracania i przyjmowania butelek zwrotnych w punktach handlowych oraz zwiększanie rotacji tego opakowania, dzięki czemu ogranicza się zużycie energii i surowców do produkcji nowych opakowań. Na fanpage-u i stronach www można znaleźć szereg informacji, ciekawostek, tematyczny komiks oraz gry i konkursy. Kluczowym elementem akcji jest mapa sklepów przyjaznych butelce zwrotnej tworzona wspólnie z internautami.
Firma kontynuowała współpracę z partnerami handlowymi, organizując ekologiczne akcje dla konsumentów w wybranych 160 sklepach sieci handlowych TESCO i EUROCASH na terenie kraju.  

Carlsberg Polska promuje odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję alkoholu

Carlsberg Polska jako aktywny członek Związku "Browary Polskie" uczestniczy w działaniach propagujących odpowiedzialną sprzedaż i konsumpcję piwa. Kampanie społeczne adresowane są do sprzedawców i potencjalnych świadków sprzedaży alkoholu osobom nieletnim, a także do kierowców i kobiet w ciąży. Ich głównym celem jest ograniczanie dostępu do alkoholu niepełnoletnim, apelowanie o nieprowadzenie pojazdów po spożyciu alkoholu oraz niespożywanie alkoholu przez kobiety w czasie ciąży.
Firma również z własnej inicjatywy organizuje aktywności w tym obszarze. W roku 2014 pracownicy–wolontariusze promowali odpowiedzialne spożywanie alkoholu podczas 3 letnich festiwali oraz na wybranych meczach żużlowych Unii Tarnów, rozdając ich uczestnikom silikonowe opaski z napisem „Drink Responsibly” oraz naklejki na samochody „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.
 
Carlsberg Polska apeluje o dbałość o czystość otoczenia

"Daj śmieciom kosza" to akcja społeczna, którą Carlsberg prowadzi od 5 lat na dużych imprezach. W 2014 roku była prowadzona na 3 letnich festiwalach, tj. Castle Party w Bolkowie, na Festiwalu Słowian i Wikingów na Wyspie Wolin oraz podczas Ostróda Reggae Festival. W dedykowanych EKOstrefach pełnoletni uczestnicy imprezy byli uwrażliwiani na kwestie dbałości o zielone tereny i oddawali zużyte plastikowe kubki i puszki po piwie, w zamian otrzymując ekogadżety. Recyclingiem zebranych ponad 4 ton opakowań zajmowały się lokalne firmy recyklingowe pod nadzorem Organizacji Odzysku KOBA.

Carlsberg Polska wzmacnia klimat przyjazny dla wolontariatu pracowniczego

W minionym roku w firmie zainicjowany został program grantowy „Inicjatywy”, którego celem jest wspieranie społecznych przedsięwzięć pracowników i budowanie wartościowych relacji z lokalną społecznością. Dotacje przeznaczono na 8 projektów,  w których realizację zaangażowało się 54 wolontariuszy Carlsberg Polska, przepracowując łącznie 337 godzin. W inicjatywy włączyli się również przedstawiciele władz samorządowych i lokalnych organizacji społecznych.
W firmie kontynuowany jest program wolontariatu „Pomóż nam pomagać”. W IV edycji 53 wolontariuszy prowadziło edukację ekologiczną i apelowało o odpowiedzialną konsumpcję alkoholu na 3 letnich festiwalach. Środki wypracowane przez nich zostały przekazane na rzecz pracowników firmy, znajdujących się  w szczególnie trudnej sytuacji życiowej.
Cyklicznym wydarzeniem, organizowanym od 5 lat z inicjatywy pracowników Browaru Okocim, są wiosenne porządki przy nabrzeżach rzeki Uszwicy  i w pobliskim parku przy browarze Okocim w Brzesku. W ubiegłym roku 60 pracowników wraz z rodzinami wzięło udział w sprzątaniu, grabieniu i sadzeniu roślin. Rokrocznie w te prace włączają się członkowie lokalnego Koła Wędkarskiego, zrzeszającego m.in.  obecnych i byłych pracowników browaru.



tagi: carlsberg , rozwój odpowiedzialnego biznesu ,