Wiadomości

Funty z wizerunkiem Bushmills Old Distillery

Czwartek, 19 czerwca 2008
Whiskey BUSHMILLS to nowa marka w portfolio największego międzynarodowego koncernu alkoholowego Diageo. Dołączyła do szerokiego portfolio whiskies Diageo w 2005 roku, jako pierwsza whiskey irlandzka. Wprowadzenie whiskey BUSHMILLS na polski rynek poprzedzone było dogłębną analizą danych rynkowych, które potwierdziły zainteresowanie konsumentów nową ofertą irlandzkiej whiskey. Na polski rynek whiskey BUSHMILLS została wprowadzona 4 lutego 2008 a jej wejściu towarzyszył rozbudowany program działań, którego celem jest budowanie świadomości marki. Segment whiskies irlandzkich w Polsce, jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku whisky (wzrost ilościowy 2007 vs 2006 +60%, Total Poland , DJ2008)

Polscy konsumenci mają możliwość spróbowania dwóch wariantów nowej, prawdziwie irlandzkiej whiskey: BUSHMILLS Original i BUSHMILLS Black Bush.

 

Obie  propozycje dostępne są w pojemności 700 ml a na półce dodatkowo wyróżnią go eleganckie opakowania: BUSHMILLS Original w zestawie z dwoma oryginalnymi szklankami i BUSHMILLS Black Bush w puszce. Ceny kształtują się odpowiednio: BUSHMILLS Original 62 zł/ 700ml i 79.99 zł w zestawie ze szklankami oraz BUSHMILLS Black Bush 81 zł/ 700ml i 89.99 zł w eleganckiej puszce (cena półkowa hipermarkety).

BUSHMILLS to kultowy trunek, który cieszy się popularnością na całym świecie i to nie tylko wśród specjalistów. Fanem whiskey BUSHMILLS jest między innymi Bono: „To był dziwny czas - schodziłem ze sceny, wsiadałem w samolot i wracałem do Dublina. Wypijałem szklaneczkę Bushmills aby ukoiła moje nerwy". Podobno, gdy Bono po raz pierwszy spotkał się z Frankiem Sinatrą, przy okazji nagrywania duetu „I've got you under my skin", Bono podarował słynnemu piosenkarzowi butelkę whiskey BUSHMILLS. Także prezydent Bill Clinton docenił kunszt twórców whiskey BUSHMILLS, wręczając butelkę whiskey Black Bush prezydentowi Korei Południowej. Whiskey BUSHMILLS należała również do ulubionych marek dramatopisarza Samuela Becketta, a James Joyce wspomniał o niej w swym dziele „Ulissess" (rozdział 18).

 

Specjalnie na  400. rocznicę przyznania przez króla Jerzego I licencji na produkcję whiskey w regionie Bushmills, która minęła 20 kwietnia br. Bank of Ireland Northern Ireland umieścił na trzech banknotach o nominałach 5,10 i 20 funtów wizerunek destylarni w Bushmills. Przy czym banknot 5- funtowy pojawił się w obiegu już 22 kwietnia br., natomiast banknoty o nominałach 10 i 20 funtów trafią do obiegu w tym miesiącu. Wizerunek destylarni Bushmills zastąpił obecny od 1990 r. temat Qeens University w Belfaście. Stare banknoty będą stopniowe wycofywane z obiegu. 

tagi: Bushmils Whiskey ,