2,5 tys. etykiet, w tym 615 szt. tyskiego producenta serków topionych. To bilans 35-letniej kolekcji Macieja Kobylińskiego, kolekcjonera i zarazem wielbiciela wyrobów tyskiego producenta.
– Byliśmy zaskoczeni, kiedy pan Maciej pokazał nam swoją kolekcję – mówi Aneta Będkowska Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem SERTOP sp. z o.o. - Znaleźliśmy w niej nawet najstarsze etykiety naszych wyrobów, pochodzące z czasów, kiedy rozpoczynaliśmy naszą działalność.
Skąd się wzięła taka pasja? - Moja przygoda kolekcjonera rozpoczęła się w latach 70-tych od zbierania biletów komunikacji miejskiej – mówi Maciej Kobyliński. - Potem nadszedł czas na etykiety i butelki polskich browarów, które aktualnie przebywają w tyskim Muzeum. Ze względu na moje pochodzenie, znajomi kolekcjonerzy z którymi regularnie się spotykałem, prosili mnie o naklejki firmy Sertop. Pomyślałem, że warto samodzielnie zająć się ich zbieraniem – i tak rozpoczęła się moja przygoda z polskimi serkami topionymi. Kupowałem je, jadłem i zapełniałem klaser etykietami. Smakowo najbardziej odpowiadały mi serki tyskiego producenta, więc to właśnie je, zdecydowałem się zbierać. Intensywnie śledziłem pojawiające się na nich zmiany i uzupełniałem swoją kolekcję o nowe pozycje. Starałem się nie pominąć żadnej z nich, ponieważ w Polsce jest zaledwie 10 kolekcjonerów w tej branży, więc ewentualna wymiana raczej nie wchodziła w grę. Nawet na Allegro sporadycznie pojawiały się tego typu oferty.
Jak zmieniały się etykiety na przestrzeni tych 35 lat? W latach 90-tych, znacznie różniły się od tych, produkowanych obecnie. Były drukowane na zwykłym papierze a ceny były nanoszone bezpośrednio na opakowaniu. Później regularnie miały miejsce zmiany szat graficznych, ceny zastąpił kod kreskowy i pojawił się pełen skład produktów. Najlepiej widać to na przykładzie Cheddara i serka Tylżyckiego. To właśnie one uległy największej ilości modyfikacjom. Kultowy Zloty Ementaler też przeszedł wiele transformacji, jednak jego logotyp do dnia dzisiejszego pozostał w praktycznie niezmienionej formie. Podobnie zresztą jak i skład, z czego bardzo się cieszę – podsumowuje pan Maciej.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.