O tym, że ser Hochland może być elementem królewskiego przepisu na wyśmienite śniadanie opowiada Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska w rozmowie z Moniką Dawiec.
Jakie trendy obowiązują na rynku śniadaniowym?
Najważniejsza jest świeżość i różnorodność serwowanych produktów. Widocznym trendem jest powrót do prostych, domowych smaków, a jednocześnie poszukiwanie nowości. Modny staje się zdrowy styl życia, zdrowe odżywianie i coraz więcej sportu na co dzień. Wszechogarniający pęd życia inspiruje do poszukiwania szybkich i wygodnych rozwiązań. Przykładowo Hochland Twarogowy produkowany jest na bazie naturalnego twarogu, ma prawdziwie twarogowy smak i wyraziste, różnorodne warianty smakowe. Hochland Twarogowy oferowany jest w kilku wariantach smakowych i idealnie sprawdza się na śniadanie.
Jak firma Hochland stara się odpowiedzieć na zmiany zachodzące zarówno na polskim rynku serów, jak i w zwyczajach konsumenckich ?
Hochland Polska stawia na specjalizacje, oferuje sery ze wszystkich ważnych segmentów rynku, skupiając się na oferowaniu istotnej wartości dodanej dla handlu i konsumentów – za rozsądną cenę. Inwestujemy w nowości, o których za wcześnie jeszcze mówić, ciągle dążymy do doskonałości w zakresie jakościowym, co wiąże się z nakładami.
Nadal największą kategorią na rynku serów w Polsce są sery żółte. Czy pojawiły się jakieś nowe trendy w tym segmencie?
Polacy kupowali i nadal kupują głównie sery żółte, to kwestia tradycji i przyzwyczajenia. Konsument serów żółtych w Polsce zwraca uwagę na jakość i nie do końca prawdą jest, że najważniejsza jest cena. Spośród dostępnych serów dojrzewających konsumenci chętnie wybierają sery na wagę. Jednakże tendencja ta zmienia się na korzyść serów w plastrach pakowanych przez producenta. Oferta Hochland plastrów sera dojrzewającego obejmująca tradycyjne polskie, a także mniej popularne smaki w innowacyjnym opakowaniu, pozwalającym na zachowanie świeżości produktu, okazała się strzałem w dziesiątkę. Rynek FMCG zmienia się dynamiczne, a największe piętno odciska zmiana oczekiwań konsumenckich. Hochland często podejmuje wyzwanie kreowania innowacyjnych segmentów rynkowych. Staramy się monitorować trendy, badać i analizować oczekiwania konsumentów. Najwyższa jakość i doskonały smak – to kluczowe atrybuty naszych produktów i cechy, na których budujemy siłę naszych brandów. Zanim produkt pojawi się na rynku, a nawet jeszcze przed jego powstaniem, przeprowadzamy szereg badań i testów, po to, by być liderem jakości i smaku na polskim rynku sera.
Czysta etykieta to nowy trend?
Dokładnie tak – czysta etykieta to nowy kierunek, który rozwinął się w ciągu ostatnich lat na rynku europejskim, a wcześniej na rynku amerykańskim. W obecnych czasach ogromną popularnością cieszą się środki spożywcze zwane naturalnymi. Hochland rozpoczął małą rewolucję, promując „czysty” wizerunek marki. Sery żółte Hochland powstają w samym sercu Mazowsza, w malowniczym Węgrowie. Są w 100% naturalne, nie zawierają konserwantów, antybiotyków i tłuszczów roślinnych. W ofercie Hochland znajduje się kilka wariantów smakowych, m.in. kremowa Gouda, łagodny Edamski, aromatyczny od ziół Maasdamer. To doskonały pomysł na bogaty w wapń i białko posiłek.
Jakiś czas temu wprowadziliśmy na rynek wyjątkowe sery żółte Hochland Premium na wagę, w blokach – wyrafinowane warianty smakowe połączone z dużym oczekiwaniem: Emmentaler Classic, Maasdamer Caracter i Kaaslander Premium. Wkrótce pojawiły się też wyjątkowe smaki serów żółtych Premium, ale tym razem w plastrach.
Jak rozwija się kategoria serów topionych i kremowych?
Ich sprzedaż utrzymuje się od lat na podobnym poziomie, z lekką tendencją wyhamowania. W ujęciu rocznym Hochland utrzymuje się na pozycji lidera w serach topionych. Dodatkowo marka Hochland w Polsce jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych (nie tylko w kategorii serów) – według badania BAV analizującego ponad 1500 marek w Polsce, Hochland jest na 11 miejscu. Hochland zbudował silną pozycję rynkową i zaufanie konsumentów dwiema wyróżnialnymi cechami: smakiem i praktycznością. W kwestii smaku, bezkompromisowe pozostaje hasło reklamowe „To jest pyszne”, natomiast format produktu, jak i opakowanie oddają praktyczność. Rynek serów w Polsce jest wciąż na fali wzrostu i trend ten utrzyma się w dłuższej perspektywie. Za rozwojem rynku przemawiają argumenty zdrowotne, bowiem sery zawierają niezbędne dla prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizmu składniki odżywcze. Mierząc udziałami rynkowymi upodobania konsumentów, w ofercie Hochland jest mnóstwo hitów. Sery topione są szczególnie cenione za swój smak. Dziś żaden detalista nie może sobie pozwolić na brak kluczowych produktów pod marką Hochland.
Dziękuję za rozmowę.