Rozsyłane zaproszenie, zachęca sieci handlowe do tego, by umożliwiały wyróżnionym przez Fundację, polskim producentom, oznaczanie ich produktów w sklepach. Producenci Ci, spełniają bowiem podstawowy wymóg Fundacji, jakim jest polskie pochodzenie ich wyrobów.
Udział sieci
Zaangażowanie sieci handlowej w przedsięwzięcie sprowadza się do podpisania i odesłania na adres Fundacji, oświadczenia potwierdzającego zgodę zarządu na oznaczanie produktów (formularz pobrać można także na stronie www.dajeszprace.pl). Czynności tej dokonywać mogą przedstawiciele handlowi wyróżnionych firm. Oznaczenie ma postać wobblera z logo Fundacji, który przyklejany będzie w miejscach ekspozycji towarów.
W ten sposób sieci zaangażować mogą się w pożyteczną, społeczną inicjatywę, nie ponosząc przy tym, ani kosztów, ani własnego wkładu pracy. Organizowana przez Fundację akcja potrwa do końca tego roku. W czasie tym, przedstawiciele firm będą mogli za okazaniem zgody od sieci, oznaczać swoje produkty.
Korzyści polskich producentów, korzyści polskich sklepów
Oznaczenie Fundacji na wyróżnionych przez nią produktach, gwarantuje, że wytworzone one zostały w Polsce, a co za tym idzie, przy ich produkcji znaleźli zatrudnienie polscy pracownicy. Umieszczane przy produktach logo, stanowi jednocześnie informację dla konsumenta, że jest to produkt polski, do wybierania którego konsekwentnie zachęca Fundacja. Dzięki takiej postawie, więcej środków trafiać będzie do polskich firm, które dzięki temu będą mogły dawać lepszą pracę.
Udział w przedsięwzięciu to także korzyści dla samych sieci. Wyróżnione przez Fundację produkty, chętniej wybierane są przez konsumentów. Większy popyt na oznaczone, polskie artykuły to natomiast większe obroty dla oferujących je sklepów. Udział w tego typu inicjatywie niesie również korzyści wizerunkowe, wpisujące się w temat biznesu odpowiedzialnego społecznie.
Kampania społeczna
Prowadzone przez Fundację Dajesz Pracę.PL działania, stanowią jednocześnie wstęp do dalszych inicjatyw, planowanych na drugą połowę tego roku. Jesienią rusza wielka kampania promocyjna - „Ogólnopolskie Święto Polskich Produktów", której celem jest podniesienie poczucia zakupowego etnocentryzmu oraz wzrost sprzedaży polskich produktów. Akcji towarzyszyć będzie ogólnokrajowa oprawa medialna.
Michał Zębik
Specjalista ds. PR
tagi: sieci handlowe , polskie produkty ,
Mondelēz International zainwestował w estońską firmę...
„Od początku roku znacząco wzrosła zmienność i...
W I kwartale br. liczba wniosków dotyczących założenia...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...