Amino, jedna z najstarszych polskich marek kulinarnych, udowadnia, że bliska jest jej idea społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2014 roku nastąpiło przekazanie do Federacji Polskich Banków Żywności aż 18 ton produktów.
W 2014 roku marka Amino rozpoczęła działania prowadzone w oparciu nową strategię komunikacyjną. W związku z tym odświeżony został layout opakowań wszystkich produktów z kategorii kulinarnej. W tej sytuacji marka stanęła przed dylematem, co zrobić z produktami w starej szacie graficznej. Amino, jako marka, która ceni tradycyjne polskie wartości, postanowiła te produkty przeznaczyć na pomoc dla potrzebujących. Zostały one przekazane do Federacji Polskich Banków Żywności, której misją jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności oraz zmniejszanie obszarów niedożywienia w Polsce. Przedmiotem darowizny były zupy i sosy suche marki Amino - ponad 22 tysiące kartonów produktu o imponującej łącznej wadze 18 ton.
„Produkty marki Amino trafiły do 3 Banków Żywności: w Tarnobrzegu, Nowych Bielicach i we Wrocławiu. Banki Żywności przekazały te produkty podopiecznym organizacji charytatywnych, które systematycznie wspierają najuboższych. Dotarły one do m.in. rodzin wielodzietnych, niedożywionych dzieci, osób bezdomnych, niepełnosprawnych, chorych i bezrobotnych. Takie darowizny żywnościowe są dla Banków Żywności niezwykle ważne. Ponadto przekazane przez markę Amino produkty są proste w przygotowaniu, co ma duże znaczenie dla osób potrzebujących”, mówi Agnieszka Bielska, koordynator ds. mediów Federacji Polskich Banków Żywności.
Działanie podjęte przez Amino zasługuje na uwagę tym bardziej, że wcale nierzadką praktyką wśród producentów żywności jest - m.in. z uwagi na obowiązujące przepisy prawne - niszczenie dobrych produktów. Jest to bowiem bardziej opłacalne finansowo niż przekazanie dóbr potrzebującym.
Zupy i sosy do gotowania marki Amino to produkty, które od dziesiątek lat cieszą się zaufaniem polskich konsumentów. Zjednują sobie wiernych odbiorców tradycyjnym, polskim smakiem „jak u mamy”. Hitem rynkowym Amino niezmiennie pozostaje Żurek śląski, a dużą popularnością cieszą się także smaki Zupy grzybowej i Pieczarkowej. Także ubiegłoroczne nowości: Barszcz biały, Sos pomidorowy oraz Majonez wyborny zdobyły zaufanie miłośników smacznego domowego jedzenia.
Więcej informacji o produktach Amino na stronie http://www.amino.pl/.