Jaki był 2014 rok dla firmy Bielmar?
Rok 2014 można podzielić na dwa wyraźne okresy. Przez pierwsze sześć miesięcy staraliśmy się obserwować rynek rzepaku i przygotowywaliśmy szereg symulacji, w jakim kierunku kształtować politykę działania w zależności od ceny naszego podstawowego surowca. Koniunktura wśród producentów rolnych i ogólna sytuacja spowodowały, że optymistyczne prognozy okazały się trafne. Dzięki temu druga część roku jest dla nas zadowalająca i pozwala mieć nadzieję na dobry wynik z 12 miesięcy.
Jaką pozycję na polskim rynku tłuszczów do smarowania pieczywa i tłuszczów kulinarnych zajmuje dziś firma?
Od lat wiadomo, że Bielmar ma jedne z najmocniejszych marek na południu Polski. Potwierdzają to nasze dane sprzedażowe oraz Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia, który w województwach: dolnośląskim, opolskim, śląskim, małopolskim i podkarpackim wskazał następujące wyniki dla naszej Spółki w okresie styczeń-wrzesień 2014: w województwie podkarpackim odpowiadaliśmy za 39% wolumenu margaryn i miksów, a w małopolskim osiągnęliśmy 34% zakupów gospodarstw domowych i stawia nas to w pozycji lidera na tych obszarach. Na południu jesteśmy wiceliderem kategorii, natomiast w skali całego kraju plasujemy się na trzeciej pozycji w ujęciu ilościowym.
W tym roku wprowadziliście na rynek nowe marynaty na bazie oleju rzepakowego, margarynę Słoneczną w nowym opakowaniu, a także nowe opakowanie margaryny Zwykłej – jak te nowości przyjęły się na rynku?
Nowe marynaty w czterech smakach cechują się wysoką jakością i innowacyjną recepturą. Są zgodne z obecnymi trendami wygody użytkowania oraz naturalnych składników produktu. W połączeniu z brakiem konserwantów i atrakcyjnym dla oka oraz funkcjonalnym opakowaniem, zdobyły bardzo szybko uznanie klientów. Dla nas to wyraźny sygnał do wprowadzenia kolejnych innowacji w tej sferze. W naszych klasycznych markach: margarynie Słonecznej do smarowania pieczywa i Zwykłej do celów kulinarnych przeprowadziliśmy odświeżenie szaty graficznej opakowania. W obu przypadkach lojalni klienci docenili dynamiczny wygląd produktu, a nowi konsumenci zostali skuszeni wyróżniającym się opakowaniem na półce.
Czy odświeżone logo Bielmar zapowiada również zmiany w polityce prowadzonej działalności?
Zaryzykuję stwierdzenie, że jedyne co stałe, to zmiany! Nie wyobrażam sobie, aby we współczesnym, niezwykle dynamicznym świecie, nie podejmować odważnych decyzji i kroków. Myślę, że już w najbliższym okresie pięciu lat, do roku 2020, Spółka Bielmar udowodni swój potencjał w podejmowaniu nowych wyzwań.
Konsumenci dokonują dziś bardziej świadomych wyborów zakupowych. Co w przypadku produktów Bielmar ma większe znaczenie – cena czy brak konserwantów i niska zawartość tłuszczu w produkcie?
Jestem mile zaskoczony, jak z każdym rokiem rośnie świadomość konsumentów. Ogromna liczba osób czyta etykiety, świadomie wybiera marki i wie czego chce. Pokazują to badania, ale i indywidualne obserwacje zachowań zakupowych. W naszej branży wiemy, że obecne trendy skupiają się na naturalności, braku konserwantów, produktach prozdrowotnych o obniżonej kaloryczności. W tym kierunku musimy tworzyć nasze marki. Z drugiej strony Bielmar ma już od lat wielki zasób w rynku, jakim jest wierność konsumentów. Z taką legitymacją i potencjałem możemy optymistycznie prognozować przyszłość.
Jakich aktywności w zakresie nowych produktów Bielmar możemy spodziewać się w 2015 roku?
Rok 2015 rozpoczniemy z pokłosiem embarga rosyjskiego. Wiemy, że wpłynęło to na wiele gałęzi gospodarki, w tym nabiałowo-tłuszczową. Już teraz obserwujemy ogromny wzrost podaży masła, serków, wszelkich produktów do smarowania pieczywa, które nie znalazły odbiorców za wschodnią granicą. W konsekwencji przygotowujemy się do wzmocnienia komunikacji naszych marek, które już dziś są znakomitą alternatywą do konsumpcji bez konserwantów, blisko natury i z całym wachlarzem wartości odżywczych z tłuszczów roślinnych. Nasze siły sprzedażowe i technologia produkcji są do tego przygotowane.
tagi: Z.T. Bielmar , Palma , Sylwiusz Wlaźlak , plany ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...