W grudniu chyba w każdym sklepie półki uginają się pod produktami gotowymi. To doskonały okres, aby dobrze na nich zarobić, jak zgodnie przyznają polscy kupcy, w listopadzie należy starannie przygotować listę artykułów, które obowiązkowo muszą być w tym czasie obecne w placówce. Sprzedażowy boom wypadnie oczywiście w grudniu, ale klienci już wcześniej powinni „oswoić się” z ofertą.
Gotowce czas kupić!
„Pierogi, barszcze, uszka, gotowe sałatki, w tym rybne, ciasta gotowe zyskują na znaczeniu w naszym sklepie, ich sprzedaż wyraźnie wzrasta. Klienci szykują się do świąt i nie mają zbyt dużo czasu na codzienne czasochłonne szykowanie potraw, a i z myślą o tych świątecznych również sięgają po produkty gotowe, doskonałym przykładem może być tutaj żurek, barszcz czerwony, krokiety i pierogi” – mówi Agnieszka Czyż, ekspedientka ze sklepu w Paprotni. Krakus, Konorr, Winiary oraz Cykoria i Amino wiodą prym w sprzedaży zup, Hortex, d’aucy, Iglotex, Oerlemans i Frosta w mrożonych daniach gotowych, w pozostałych to zdecydowanie Łowicz, Virtu, Profi, Pudliszki, Pamapol, Jawo, Konspol, Cedrob, wśród gotowych sałatek rybnych numerami jeden pozostają Lisner i Dega, a jeśli chodzi o kategorię ciast gotowych to na półce obecni powinni być: Oetker, Delecta oraz Gellwe. „W naszym sklepie bardzo dobrze rotuje Kotlin, a także gotowe sałatki Urbanka” – dodaje Marianna Kryńska, która podkreśla, że w grudniu wyraźnie wzrasta sprzedaż przypraw, którymi doprawiamy zarówno osobiście szykowane potrawy, jak i te gotowe. Liść laurowy, pieprz biały, czarny, kolorowy, mielony, ziarnisty, papryka słodka, ostra, przyprawy do ryb, do bigosu, majeranek, Kamis, Prymat, Galeo i Cykoria – po te produkty i marki najchętniej sięgają klienci. „Tygodnie poprzedzające Boże Narodzenie i Wielkanoc to najlukratywniejszy czas dla naszego sklepu!” – podkreślają obie ekspedientki i dodają, że w tym okresie należy także postawić na artykuły chemiczne, zwłaszcza na chusteczki, dzięki którym szybko uporamy się z drobnymi zabrudzeniami, które pomimo wielkich porządków lubią zakradać się w najmniej oczekiwanym momencie. „Płyny do zmywania ręcznego, detergenty do zmywarek, zmywaki, gąbki, rękawice gumowe i lateksowe – wszystkie te produkty znacznie zwiększają rotację w grudniu” – zaznacza pani Agnieszka.
Odmiennego zdania jest Dariusz Sobczak, detalista z miejscowości Księżowola. Dla jego sklepu to wakacje stanowią podstawę zarobku, zimą ruch w sklepie wyraźnie spada. Ale jak przyznaje mój rozmówca, dania gotowe w tym okresie są ważnym asortymentem. Na święta klienci kupują gotowe pierogi, mało osób dysponuje nadmiarem czasu, by móc samodzielnie je lepić. „Przeważnie dużo wcześniej, zamrażają je, a w grudniu dokupują żurki, barszcze białe i czerwone, w kartonach, torebkach i koncentratach” – podkreśla pan Dariusz. Ciasta gotowe, zwłaszcza Karpatka, Babka piaskowa, makowce, ciastka na wagę, sałatki śledziowe oraz śledzie i fixy to także dobrze rotujące produkty w okresie zimowym. „Dania gotowe i półprodukty to idealne rozwiązanie dla wszystkich zabieganych, praca, dom, rodzina, dzieci, zakupy, wielkie porządki, świąteczne prezenty – jest co robić w grudniu. To miesiąc w którym szczególnie potrzebujemy wsparcia, a takie dają nam producenci FMCG w postaci wspomnianego asortymentu!” – kwituje detalista.
Jakość, a nie cena
Jolanta Wiechucka, ekspedientka ze sklepu w Michrowie podkreśla, że w grudniu na szczególną uwagę zasługują barszcze. „Po pierwsze samodzielne ich przygotowanie jest czasochłonne, po drugie niezwykłą sztuką jest przygotowanie barszczu czy żuru równie smacznego, jak te gotowe. Podobnie jest z pierogami, uszkami i krokietami, ale w przypadku tych produktów należy zwrócić szczególną uwagę na skład, abyśmy nie kupili pierogów z mięsem, w których zamiast mięsa znajdziemy mięsne odpadki. Lepiej zapłacić więcej i mieć smaczny produkt, aniżeli tani i niesmaczny” – mówi ekspedientka i podkreśla, że w grudniu klienci podczas zakupów zdecydowanie stawiają na jakość, znaną markę i sprawdzonego producenta. „Styczeń jest miesiącem, kiedy decydującą rolę odgrywa cena. W handlu to czas spadku obrotów, mniejszych zakupów, dlatego tak bardzo czekamy na nadejście grudnia i możliwość zrobienia handlowych zapasów sprzedażowych” – z uśmiechem dodaje pani Jolanta.
Dobrze się upiecze!
W okresie przedświątecznym doskonale rotują gotowe ciasta, jak i wszelakiego rodzaju półprodukty niezbędne do ich przygotowania. „Wzrost sprzedaży proszków do pieczenia, aromatów, bakalii, powideł, dżemów, czy innych niezbędnych składników do wypieków w naszym sklepie następuje już na początku listopada, natomiast szczyt sprzedażowy przypada na drugi i trzeci tydzień grudnia” – mówi Renata Rogowiec, ekspedientka ze sklepu w miejscowości Hołubla koło Siedlec. W najbliższym czasie znacznie zostanie poszerzona oferta wszystkich półproduktów. „Zimą zwiększają sprzedaż miody, które są smaczne, zdrowe i często wykorzystywane jako słodki dodatek do ciast” – podkreśla pani Renata. Działają przeciwbakteryjnie, mają właściwości odtruwające – eliminują z organizmu ołów i inne metale ciężkie. Dodatkowo wzmacniają, regenerują i uodparniają. Kuracja miodem to apiterapia, dziedzina medycyny, która zajmuje się leczeniem i profilaktyką schorzeń przy użyciu miodu oraz innych produktów pszczelich, np. propolisu.
Maurycy Korepta, detalista z Krakowa dodaje, że w grudniu doskonale rotują także margaryny do pieczenia, prym wiedzie Kasia, ale w ofercie warto posiadać także Palmę i Palmę z Murzynkiem. „Drożdże, proszki do pieczenia, powidła również są w tym czasie produktem pierwszej potrzeby. Polecam większe gramatury, gospodynie na święta nie ograniczają się do jednego ciasta, pieką ich zwykle po kilka, dlatego wybierają opakowania ułatwiające im to zadanie” – zapewnia pan Maurycy. Niezwykle ważne pozostają cukry, cukry waniliowe oraz bakalie, bez których trudno wyobrazić sobie pyszne świąteczne wypieki. Jak dodaje detalista, należy pamiętać zwłaszcza o zabieganych klientach i zapewnić im szeroki wybór ciast gotowych oraz ciast w proszkach, które dostępne powinny być od połowy listopada. „Co roku w grudniu przygotowujemy pieczeniową wyspę tematyczną. Wśród produktów zawsze są te objęte promocją. To dobre rozwiązanie, od lat cieszy się zainteresowaniem, a dla nas to dodatkowy zysk” – z uśmiechem podkreśla detalista.
tagi: święta , przygotowania , dania gotowe , ciasta , pieczenie ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...