Z rynku FMCG

Tablety królują nad aktywnymi formami zabaw

Piątek, 05 grudnia 2014 Autor: Monika Książek ,
Nowe badania pokazują, że 8 na 10 rodzin spędza wolny czas przed ekranami telewizorów, komputerów i urządzeń mobilnych, nie przeznaczając go na bardziej aktywne formy rozrywki. W odpowiedzi na to zjawisko Duracell rozpoczął kampanię „Moc Uśmiechu”, zorganizowaną we współpracy z SOS Wioskami Dziecięcymi. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi rodziców na istotność aktywnych zabaw w rozwoju dzieci oraz bezpośrednie wsparcie w tym zakresie dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych. W ramach kampanii chcemy przekazać donację finansową na budowę boiska sportowego w SOS Wiosce Dziecięcej w Kraśniku oraz baterie do zabawek.

Każdy z nas może przekazać swój mały gest wsparcia dla Podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych wspierając kampanię na dwa różne sposoby:
Polubić (za pomocą symbolu „like”) wpis poświęcony kampanii „Moc Uśmiechu” na profilu Duracell Polska (Facebook.com), który zostanie opublikowany 6 grudnia 2014 roku. Za każde polubienie wpisu Duracell przekaże Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce złotówkę na budowę boiska sportowego w Kraśniku. 
Za każde opakowanie baterii Duracell Turbo Max zawierające 8 sztuk baterii lub za każde dwa opakowania zawierające 4 sztuki, sprzedane w dniach od 17 listopada do 14 grudnia, Duracell przekaże jedną baterię na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Baterie zostaną wykorzystane w zabawkach, które Podopieczni z SOS Wiosek Dziecięcych otrzymają jako prezenty gwiazdkowe w nadchodzące Święta. Marka planuje przekazać do 20 000 baterii. Regulamin akcji dostępny jest na stronie www.mocusmiechu.pl

Poświęcanie czasu rodzinnego na bierne obserwowanie ekranów telewizora, komputera czy tabletu staje się coraz większym problemem społeczeństwa. W celu oszacowania skali problemu, marka Duracell postanowiła przeprowadzić ogólnoeuropejskie badanie, podczas którego obserwowano najczęściej wybierane rozrywki. W badaniu wzięło udział ponad 6 000 rodzin. Zauważono narastający problem, związany z coraz mniejszym zaangażowaniem w spędzanie kreatywnego i aktywnego czasu z dziećmi, co negatywnie wpływa na ich ogólny rozwój we wczesnym okresie dojrzewania. 
 
Badanie pokazało, że ponad 85% rodzin spędza wspólnie czas, grając w gry na urządzeniach mobilnych i komputerach, zamiast poszukiwać kreatywnych form spędzania czasu, na przykład na świeżym powietrzu. Co ciekawe, 60% rodzin zdeklarowało się, że chętnie przeszłoby „cyfrowy detoks” i spędziłoby więcej czasu, bawiąc się aktywnie całą rodziną na świeżym powietrzu. Prawie połowa z nich – 47% grałaby w tradycyjne gry planszowe, takie jak „Chińczyk”, „Węże i Drabiny” lub „Monopoly”, podczas gdy 43% stwierdziło, że z chęcią zajęłoby się opowiadaniem i czytaniem bajek dzieciom, gdyby nie spędzało tyle czasu biernie przed ekranami tabletów, komputerów i telewizorów. Badania potwierdziły, że 74 % respondentów zdecydowanie bardziej docenia spędzanie czasu aktywnie, wspólnie z rodziną. Jest to jednak rzadkością w ich domach.
 
Wyniki badań wykazały również, że wygospodarowanie czasu na aktywną zabawę z dziećmi sprawia, że połowa z przebadanych rodziców czuje się „szczęśliwsza” i „spełniona”. 1 na 10 rodziców przyznawał, że w ogóle nie czerpie przyjemności z zabawy ze swoim dzieckiem podczas grania na przykład na ekranie tabletu.
 
Nadużywanie biernych rozrywek w postaci np. gier na ekranach tabletów, smartfonów, komputerów, stanowi barierę w rozwoju umiejętności zabawy w grupie. Ponieważ nadchodzi sezon zimowy, kuszące jest, aby w zaciszu domowym zaszyć się przed ekranem komputera i uniknąć aktywnej rozrywki czy wyjścia  na zewnątrz. Najważniejsze jest jednak, aby rodziny uzmysłowiły sobie, że wyłączając ekran komputera znajdą czas na wiele innych czynności. Niewykluczone, że ten czas może okazać się wyjątkowy i o wiele bardziej wartościowy niż ten spędzony przed ekranem. Dlatego też Duracell zachęca do aktywnej zabawy i aktywnego spędzania czasu. - mówi Anita Boros, przedstawicielka marki Duracell.
 
W odpowiedzi na problem i w celu uświadomienia jego istotności, marka Duracell silnie zaangażowała się w promowanie aktywnych form spędzania czasu wolnego. W miejsce czasu spędzanego biernie przed ekranami, które sprawiają, że komunikacja międzyludzka opiera się głównie o komunikację poprzez sieć internetową, Duracell zachęca do innych form spędzania czasu wolnego, które pozwolą uruchomić wyobraźnię najmłodszych. 
 
Marka Duracell przygotowała kilka inspirujących porad, dotyczących aktywnych sposobów na zabawę. Więcej informacji na ten temat i na temat akcji można znaleźć na stronie www.mocusmiechu.pl, profilu Duracell Polska na portalu Facebook www.facebook.com/DuracellPolska oraz stronach blogerów parentingowych, wspierających akcję: www.nishka.pl, http://matkatylkojedna.pl, http://mamygadzety.pl/, http://www.blogojciec.pl/. 

tagi: Duracell , baterie , kampania ,