Wiadomości

Polacy coraz częściej sięgają po piwa niszowe, lokalne i marki premium

Wtorek, 02 grudnia 2014 Autor: Kasia Ogonowska,
Piwo stanowi blisko połowę sprzedaży alkoholu w Polsce. Prawie 90 proc. Polaków przynajmniej raz w ciągu roku sięgnęło po ten napój – wynika z badań KPMG. Konsumenci coraz częściej szukają nowych, oryginalnych smaków, są otwarci na nowości i sięgają po piwa z górnej półki. Wśród amatorów tego trunku nie brakuje również tych, którzy sami go warzą.
 
W 2005 roku udział piwa produkowanego metodą przemysłową w krajowym torcie spożycia wynosił ponad 95 proc. Obecnie szacowany jest na ok. 85 proc. Z badań KPMG wynika, że polscy piwosze coraz częściej sięgają po piwa premium, lokalne czy niszowe, są otwarci na nowinki i innowacje.

– W naszym portfolio jest dwanaście stylów piwa, najwięcej na polskim rynku – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Katarzyna Antoniszewska z Grupy Żywiec. – Zależy nam na tym, żeby szerzyć kulturę picia piwa. Chcemy pokazywać style, ich różnorodność, tak aby polski konsument miał szansę spróbować różnych stylów i przekonał się, że pasują one mężczyznom, jak i kobietom. Bo obecnie rynek polski, choć rozwija się szybko, nadal jest wąski w porównaniu z niektórymi rynkami zagranicznymi.

źródło: Newseria.pl


tagi: KPMG , Grupa Żywiec , piwo , handel , FMCG ,