Naturalny cydr produkowany ze świeżo tłoczonych polskich jabłek doceniła kapituła nagrody, Rada Polskich Marek, w skład której wchodzą prezesi i członkowie zarządów firm – właścicieli cennych krajowych brandów m.in. Prezes PKN ORLEN Jacek Krawiec i Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO BP.
Konkurs Młoda Marka Sukcesu już po raz czwarty towarzyszy Rankingowi Najcenniejszych Polskich Marek, promując i nagradzając firmy, które w ostatnich latach potrafiły zbudować i rozwinąć dynamicznie rodzime znaki towarowe. Przy wyborze laureatów brano pod uwagę m.in. efektywność, innowacyjność, dynamikę rozwoju marek oraz wyczucie nowych, rynkowych trendów.
W tym roku, po raz pierwszy Rada Polskich Marek przyznała aż dwa wyróżnienia specjalne - dla Cydru Lubelskiego i Krakowskiego Kredensu oraz jedną nagrodę główną dla marki biznesowej Wiedźmin.
„…Nie tylko udało im się w krótkim czasie zbudować silną pozycję w kraju, ale też odważnie prowadzą lub planują działania marketingowe…” - komentuje w „Rzeczpospolitej” Jacek Krawiec, Prezes PKN ORLEN.
„…Osiągnięcia tegorocznych laureatów - sukcesy sprzedażowe kolejnych edycji gry „Wiedźmin”, Cydru Lubelskiego, jak i wyrobów Krakowskiego Kredensu dowodzą, że klienci dokonali już wyboru i wracają do sprawdzonych polskich marek…” - ocenia Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO BP.
„… Cydr Lubelski jest świetnym przykładem młodej marki działającej z przemyślaną strategią (…) Właściciele mocno podkreślają przy tym regionalne pochodzenie produktu, przydając mu autentyczności” – ocenia Andrzej Klesyk, Prezes PZU.
„…również w tak tradycyjnych branżach jak produkcja napojów alkoholowych można wykreować nowy produkt i bardzo innowacyjną markę, taką jak Cydr Lubelski” - podkreśla Jolanta Wiśniewska, wiceprezes Polskiego Radia.
Jedną z dwóch najbardziej wyrazistych cech Cydru Lubelskiego jest jego naturalny smak. I to on, obok kwestii pochodzenia - polska marka, jest głównym powodem, dla którego Polacy tak chętnie wybierają Cydr Lubelski spośród jego rodzimych i zagranicznych odpowiedników. AMBRA postawiła na fermentację cydru wyłącznie ze świeżo wyciskanego soku z jabłek, a nie z koncentratu, bez wykorzystania sztucznych dodatków. Dzięki temu w 1 litrze Cydru Lubelskiego znajduje się ponad kilogram słynących ze swojej jakości, najlepszych polskich jabłek. W dobie poszukiwania naturalnych, lokalnych, „prawdziwych” produktów spożywczych, opartych na tradycyjnych procesach produkcyjnych, Cydr Lubelski ma szansę przyczynić się do powodzenia polskich produktów zagranicą i stania się eksportowym bestsellerem. Dzisiejszy dynamiczny rozwój i popularność marki dowodzą, że droga do sukcesu na rynkach zagranicznych stoi przed nią otworem.
„Dla naszej Spółki to duże wyróżnienie znaleźć się wśród laureatów nagrody Młoda Marka Sukcesu. Jest to jednocześnie kolejny, bardzo ważny dowód uznania dla Cydru Lubelskiego ze strony rynku. W 2014 roku obserwowaliśmy prawdziwe cydrowe szaleństwo, jako kategoria cydry zanotowały zdecydowanie najbardziej dynamiczny wzrost na całym rynku alkoholi. Jesteśmy szczęśliwi, że konsumenci wybrali cydry polskie, najbardziej naturalne, o najwyższej jakości – to właśnie ich wybory pozwalają nam dziś cieszyć się z tego wyróżnienia. Jest ono dla nas powodem do dumy i jednocześnie dużym kredytem zaufania, ale mogę obiecać że przygotowujemy wiele kreatywnych niespodzianek, zarówno jeśli chodzi o produkt, jak i komunikację” – mówi Michał Rozalicz, Dyrektor Marketingu, AMBRA S.A.
To nie pierwsza nagroda w dorobku Cydru Lubelskiego. Marka otrzymała również m.in. ministerialny znak jakości „Poznaj Dobrą Żywość”, certyfikat „Doceń Polskie” czy Złote Godło programu „Konsumencki Lider Jakości 2014”.