Patronaty

Retail Innovations Theatre - cykl warsztatów dla branży handlowej

Piątek, 07 listopada 2014 Autor: Kasia Ogonowska,
Podczas Targów RetailShow 2014, które odbędą się w dniach 19 i 20 listopada br. w EXPO XXI w Warszawie, zorganizowany zostanie Retail Innovations Theatre, czyli cykl bezpłatnych branżowych warsztatów. Eksperci opowiedzą o budowaniu wizerunku, urządzaniu sklepu zgodnie z zasadami komunikacji produktowej, a także przybliżą zasady funkcjonowania systemów franczyzowych. Przedstawione zostaną również produkty nagrodzone w konkursie Innowacje Handlu 2014.
Retail Innovations Theatre to dwudniowy program warsztatów z zakresu projektowania i aranżacji sklepów oraz systemów franczyzowych stosowanych w branży handlowej. Zostaną tam również zaprezentowane innowacyjne produkty. W warsztatach biorą udział właściciele sklepów, zarządy sieci handlowych oraz osoby odpowiedzialne za właściwą ekspozycję produktów w sklepach. Wykłady odbywać się będą w godzinach od 10:00 do 15:00, 19 i 20 listopada br.

Idealny sklep
Wiodącą tematyką warsztatów będzie sztuka kreowania przestrzeni sklepowej tak, aby oferowane produkty i usługi były łatwo dostępne i znajdowały się w centrum uwagi kupującego.

Dr Marek Borowiński, ekspert Visual Merchandisingu oraz psychologii koloru, w trakcie swych warsztatów przybliży wiedzę dotyczącą zachowań zakupowych klientów oraz psychofizjologii widzenia i ergonomii zachowań klienta. Jak twierdzi, sklep zaaranżowany z zgodnie zasadami tej nauki dużo łatwiej odniesie sukces sprzedażowy. – Z moich warsztatów chętnie korzystają właściciele niewielkich sieci sklepów, którzy potrzebują skompilowanej pomocy w ich urządzaniu w obszarze komunikacji produktowej, a którzy nie dysponują jeszcze w swych strukturach wyspecjalizowanymi działami – dodaje. W trakcie warsztatów dr Marek Borowiński podzieli się także wiedzą na temat światowych trendów w rozwoju handlu detalicznego.

Z kolei Dagmara Habiera, trener i konsultant z VM Studio Retail Solution, skupi się na tematyce projektowania konceptu i strategii Visual Merchandisingowej, a także planowaniu strategii obsługi klienta. Jak twierdzi ekspertka, pomimo rozwoju sprzedaży internetowej, dobrze zaprojektowany sklep stacjonarny z interesującą ekspozycją nadal jest kluczem do sukcesu każdej marki. Z kolei bezpośredni kontakt z profesjonalnym sprzedawcą, który doradzi i rozwieje wątpliwości, pozostaje bezcenny. – Dobrze obsłużony klient wróci do nas i, co więcej, będzie przekonany o słuszności wydania pieniędzy w tym miejscu następnym razem – podsumowuje.    

Franczyza bez tajemnic
Drugiego dnia Targów RetailShow ekspert Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych przybliży istotę prowadzenia działalności gospodarczej w ramach sieci franczyzowej. Przedstawi podstawowe zasady oraz powody, dla których warto korzystać z tej formy prowadzenia biznesu. Nie zabraknie także informacji na temat czynników ryzyka, a także wad i zalet franczyzy.

Informacje praktyczne
Retail Innovations Theatre 2014 będzie odbywał się przez oba targowe dni w godzinach 10:00 – 15:00 w wydzielonej przestrzeni hali wystawienniczej w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Stanowi on część programu wydarzeń towarzyszących V Międzynarodowych Targów Wyposażenia, Technologii i Usług dla Handlu RetailShow 2014, których organizatorem jest firma ECP Polska. Udział w warsztatach i targach jest bezpłatny.

Więcej informacji: http://www.retailshow.pl/pl/innovation-theatre
Rejestracja ma targi: http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja

tagi: Retail , handel , warsztaty , FMCG ,