Wiadomości

SOBIESKI NA WARSZAWSKIEJ GIEŁDZIE

Wtorek, 06 maja 2008
Grupa Belvédère pod nazwą Sobieski zadebiutowała 21 kwietnia br. na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dzięki dual listing, po 11 latach obecności na paryskim rynku giełdowym, Grupa dołączyła do spółek notowanych na warszawskim parkiecie.

Pod nazwą Sobieski wystartowała 21 bm. na warszawskiej giełdzie Grupa Belvédère, która jest światowym producentem alkoholi, imponującym dynamiką wzrostu sprzedaży i ekspansji na rynkach międzynarodowych. Jest ona właścicielem polskiej Grupy Sobieski. Akcje Grupy Belvédère są jednocześnie notowane na giełdzie Euronext w Paryżu i GPW w Warszawie. Grupa Belvédère dołączyła do grona 17  spółek korzystających z dual listing na warszawskim parkiecie, czyli z równoległych notowań w Warszawie i na innych rynkach papierów wartościowych.

 

„Wprowadzenie akcji Belvédère na Giełdę Warszawską jest dla nas strategiczną decyzją. Wódka Sobieski, nasz sztandarowy produkt, ma polski charakter i jednocześnie robi wielką międzynarodową karierę - zajmuje kluczowe miejsce w ścisłej czołówce wódek na świecie. Wprowadzając Grupę na giełdę w Warszawie powróciliśmy do naszych polskich korzeni, dając jednocześnie polskim inwestorom możliwość partycypowania w sukcesach przedsiębiorstwa o globalnym zasięgu" - powiedział Krzysztof Tryliński, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy Belvédère.



 

Prezes Tryliński podkreślił również, że wódka Sobieski posiada najwyższą na świecie dynamikę wzrostu sprzedaży w globalnym rynku wódek.  Łącznie w 2007r. na świecie zakupiono 2,5 mln dziewięciolitrowych kartonów tego alkoholu, z czego sprzedaż na rynkach zagranicznych stanowiła 923 tys.

 

Plany strategiczne Grupy Belvédère zakładają, że wódka Sobieski w ciągu trzech lat wysunie się na drugą pozycję na światowym rynku wódki. Jest to marka coraz bardziej rozpoznawana i ceniona, nie tylko w Polsce, ale także przez międzynarodowych koneserów, czego dowodem są ostatnie, renomowane nagrody przyznane przez  La revue du vin de France i Beverage Testing Institute w Chicago.

 

Od dnia 10 kwietnia br., tj. momentu ogłoszenia przez zarząd decyzji o debiucie na GPW, akcje spółki w Paryżu, na giełdzie Euronext, podrożały o ponad 23% (stan na zakończenie sesji z dnia 18 kwietnia 2008). „Zachowanie się kursu akcji od czasu publikacji memorandum informacyjnego w Warszawie jest na pewno dobrym sygnałem i mam nadzieję, że mamy do czynienia z trwałym trendem, który doprowadzi cenę naszych walorów do realnego poziomu" - dodał Krzysztof Tryliński.

 

W skład Grupy Sobieski wchodzą: Sobieski Sp. z o.o., 5 zakładów produkcyjnych, sieć 90 sklepów oraz 11 dystrybutorów. Sztandarowy produkt Grupy - wódka Sobieski - znajduje się aktualnie w prestiżowej grupie siedmiu najlepiej sprzedających się marek na świecie. Grupa Belvédère poza wódką Sobieski produkuje w Polsce m.in. wódkę Starogardzką, Polonaise i Krakowską. W 2007 r. wódki te znalazły się w prestiżowym Klubie Milionerów - zakwalifikowane przez Drinks International. Światowa sprzedaż każdej z tych wódek przekroczyła milion dziewięciolitrowych kartonów. Inne ważne marki produkowane w Polsce, które mają szansę dużego wzrostu sprzedaży, to Zawisza Czarny i Krupnik. Łączne przychody Grupy Sobieski wyniosły w 2007 r. 2,2 mld PLN.

 

 „Polska jest i będzie dla nas bardzo ważnym rynkiem. Będziemy produkować tutaj wódkę Sobieski, rozbudowywać centra dystrybucji, hurtowni i sklepów. W przyszłości rozważymy przeprowadzenie emisji akcji Grupy Belvédère w Polsce. Tym niemniej, w chwili obecnej dysponujemy znacznymi rezerwami, które umożliwiają  nam dalszą ekspansję na rynkach USA i w Rosji, gdzie do końca br. planujemy rozpoczęcie produkcji wódki Sobieski" - stwierdził Krzysztof Tryliński.

Grupa Belvédère sprzedaje swoje produkty na ponad 120 rynkach światowych. Jest to najszybciej rozwijający się w Europie producent napojów wysokoprocentowych. Łączna wartość sprzedaży w ub. roku wyniosła 1042 mln EUR i była ponad 35 % wyższa niż w 2006 r.

 

a

tagi: GPW , Grupa Sobieski ,