Swój sukces i wiodącą pozycję marka ta zawdzięcza ponad 19 procentowemu wzrostowi sprzedaży w 2007 r. na świecie. Z danych raportu wynika, że smakowe odmiany Finlandia Vodka stanowią obecnie 20 procent całkowitej produkcji a najwyższy wskaźnik sprzedaży zanotowano w krajach Centralnej i Wschodniej Europy. Najbardziej spektakularny wzrost sprzedaży wódki Finlandia miał miejsce w Polsce, gdzie sprzedaż przekroczyła 800.000 dziewięciolitrowych skrzynek (7,2 mln litrów) w ciągu roku. To ponad 25 procent więcej niż w roku poprzednim.
„Nasz potężny rozwój w Polsce zawdzięczamy Polskim konsumentom, którzy doceniają jakość naturalnie czystych składników Finlandia Vodka" - powiedziała Maureen Brekka, dyrektor zarządzający, Finlandia Vodka.
Polska odgrywa wyjątkową rolę w strategii Finlandia Vodka. Jednym z największych sukcesów firmy było wprowadzenie odmiany smakowej Finlandia Grapefruit Fusion, która podbiła obecnie cały świat. Smak ten został specjalnie opracowany na rynek polski i wprowadzony w 2006 roku w Polsce a później - od 2007 roku - w Stanach Zjednoczonych.
W Rosji Finlandia Vodka prześcignęła największego importera wódki, sprzedając w lutym ponad 169.000 dziewięciolitrowych skrzynek. Dzięki temu Finlandia stała się numerem 1 w Rosji w sektorze importowanych wódek Premium. (źródło: statystyki rządu rosyjskiego)
„Pozycja najlepiej sprzedającej się importowanej wódki w Rosji to niesamowite osiągnięcie marki" - mówi Maureen Brekka.
Smakowe odmiany Finlandia Vodka
Jednym z najbardziej znaczących czynników rozwoju marki Finlandia jest sukces jej odmian smakowych.
„Największy wzrost ma miejsce w naszym całym portfolio wódek smakowych" - powiedział Peter Tevebaugh, wiceprezes i dyrektor ds. strategii biznesu i analiz. „Odnotowaliśmy ponad 30-procentowy wzrost sprzedaży wódek smakowych w ostatnim roku obrachunkowym i taki wzrost jest charakterystyczny dla ostatnich kilku lat."
Finlandia Vodka jest jedną z pierwszych wódek Premium, która wprowadziła naturalne odmiany smakowe w 1994 roku, przedstawiając Cranberry Fusion. Od tego czasu Finlandia wprowadziła kolejne świeże smaki do swojego portfolio:
o Finlandia Lime Fusion (1999)
o Finlandia Mango Fusion (2004)
o Finlandia Redberry (2004) limitowana sprzedaż we Wschodniej Europie
o Finlandia Wild Berries Fusion (2005) Tylko w Stanach Zjednoczonych
o Finlandia Grapefruit Fusion (2006 w Polsce, czerwiec 2007 w USA)
Jednym z największych sukcesów odmian smakowych jest Finlandia Grapefruit Fusion, która podbiła cały świat. Od momentu jej wprowadzenia do sprzedaży Finlandia Grapefruit Fusion zdobyła Podwójny Złoty Medal w 2007 podczas Międzynarodowego Konkursu Napojów Alkoholowych w San Francisco, pięć gwiazdek - najwyższą rekomendację przyznawana przez Paul Pacult's Spirit Journal oraz 96 na 100 możliwych punktów w rankingu Najbardziej Polecane przeprowadzonym przez Wine Enthusiast Magazine.
Finlandia Vodka, która jest już na 6 miejscu pośród największych wódek Premium na świecie, szybko dogania marki Skyy i Stolichnayą, i wkrótce przekroczy sprzedaż 3 milionów skrzynek.
„Jesteśmy dumni z tak znaczącego wzrostu Finlandia w kategorii wódek od czasu przejęcia przez Brown-Forman Corporation" - powiedział Mark Bacon, dyrektor ds. marki dla Ameryki Płn. i Płd.
tagi: Finlandia , Brown-Forman ,
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Lidl jako pierwsza sieć handlowa zamontowała butelkomaty we...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....