Z rynku FMCG

5 lat PAYBACK w Polsce

Czwartek, 09 października 2014 Autor: Maja Święcka,
PAYBACK już od 5 lat zmienia polski rynek lojalności i udowadnia, jak skuteczna może być w tym obszarze współpraca wielu firm. W efekcie Program zbudował portfolio ponad 600 partnerów, rozdał ponad 15 milionów kart, a co drugi Polak zna obecnie markę PAYBACK. Dziś Program wdraża nową strategię komunikacji z konsumentem opartą na dialogu.
Multipartnerski wymiar lojalności
 
PAYBACK to największy w Polsce multipartnerski Program Bonusowy. Wspólny sukces i rozwój przez ostatnich 5 lat Program zawdzięcza współpracy z Allegro, BP, Empik, Orange, Real oraz wielu innymi firmami, liderami w swojej branży. Multipartnerstwo na dużą skalę okazało się być innowacją na polskim rynku i do tej pory stanowi efektywny model biznesowy dla partnerów oraz korzystne rozwiązanie dla konsumentów. Najlepiej świadczą o tym liczby:

•    15 milionów kart wydanych konsumentom
•    600 partnerów
•    ponad 6 000 miejsc, w których można zbierać punkty PAYBACK
•    55 mld zebranych punktów o wartości 550 mln zł
•    10 mln wydanych nagród o wartości 380 mln zł
•    65 mln kuponów promocyjnych wydanych uczestnikom w samym tylko roku 2013
•    ponad 850 000 pobrań aplikacji mobilnej PAYBACK
•    1 milion unikalnych użytkowników strony PAYBACK.pl średniomiesięcznie w 2014 roku
 
PAYBACK przez 5 lat swojej obecności na polskim rynku rozwinął swoją działalność w wielu obszarach. Stał się pionierem nowoczesnego marketingu bezpośredniego z szeroką platformą marketingową, pozwalającą na wielokanałową komunikację ze swoimi uczestnikami. Oprócz przesyłek drukowanych i e-maili wprowadził i udoskonala aplikację mobilną PAYBACK. Za jej pośrednictwem użytkownik może przystąpić do Programu, zbierać punkty, a także aktywować eKupony. Są to elektroniczne kupony z personalizowanymi ofertami, dzięki którym uczestnik Programu otrzymuje dodatkowe punkty promocyjne za zakupy i w ten sposób znacznie zwiększa stan swojego konta punktowego. Punkty może wymienić na największą na rynku lojalnościowym ofertę nagród, łącznie z możliwością zapłacenia punktami za zakupy u wielu partnerów.
 
PAYBACK zwiększył swój zasięg o wiele nowych obszarów rynkowych. W obszarze e-commerce stał się ogromną platformą zakupową online, zrzeszającą ponad 150 sprawdzonych sklepów internetowych, a w samym ubiegłym roku wprowadził Moje Miasto PAYBACK (MMP) – rozwiązanie dla firm z sektora MŚP, funkcjonujących w branży gastronomicznej, rozrywkowej, hotelarskiej, zdrowotnej, sportowej i wielu innych. Obecnie uczestnicy Programu mogą zbierać punkty i płacić nimi u ponad 400 partnerów MMP w ponad 800 lokalizacjach w największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, aglomeracji trójmiejskiej oraz na Śląsku.
 
Konsument marketing menedżerem
 
PAYBACK wyróżnia ogromna wiedza na temat zachowań konsumenckich. To dzięki niej przygotowywana jest indywidualna komunikacja i oferta dla uczestników. Program jednak robi krok dalej i wdraża nową wizję dialogu z konsumentem. „Dotychczas analizowaliśmy zachowania zakupowe uczestników i na tej podstawie marketerzy decydowali, jakie oferty, z jaką częstotliwością i jakimi kanałami komunikacji skierować do konkretnych klientów. Od pewnego czasu zmieniamy jednak podejście” – przekonuje Michał Pieprzny, Dyrektor Zarządzający PAYBACK, i dodaje: „Przyjęliśmy strategię dopasowania do konsumenta opartą na rozwijaniu i pogłębianiu dialogu z nim. Konsument staje się naszym najlepszym marketing menedżerem, ponieważ tylko on wie, co jest mu potrzebne, to on coraz bardziej wpływa na to, co otrzyma, kiedy i jakim kanałem. Taka optyka wymaga zmian organizacyjnych zarówno po stronie PAYBACK, jak i naszych partnerów, i jest dla nas wyzwaniem na kolejne lata. Stanowi jednak niezbędny krok w dalszym rozwoju Programu”.

tagi: PAYBACK ,