Piwo Tatra to trzecia marka piwna w Polsce, zarówno pod względem wolumenu, jak i wartości sprzedaży (9,0% udziałów w wolumenie sprzedaży piwa w całej Polsce i 12,4% udziałów w sklepach małoformatowych – Grupa Żywiec za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, cała Polska oraz kanał małoformatowy poniżej 300 mkw. powierzchni sprzedaży z wyłączniem dyskontów, udziały wolumenowe i wartościowe, w okresie VII 2013 – VII 2014 w kategorii Piwo). Nowy wariant – Tatra Niepasteryzowane – to piwo o lżejszym charakterze niż Tatra Jasne Pełne, ale zgodnie z duchem marki, znakomicie wpisujące się w męski świat facetów z charakterem.
Wariant niepasteryzowany to odpowiedź na dynamiczny rozwój segmentu piw niepasteryzowanych w Polsce i wyjście naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Wariant niepasteryzowany wyróżnia się świeżym chmielowym smakiem i znakomitym aromatem, powstającym dzięki połączeniu dwóch rodzajów chmielu: aromatycznego i goryczkowego, a brak pasteryzacji podkreśla naturalne walory piwa.
Wprowadzenie nowej Tatry zostało poprzedzone badaniami, które potwierdziły, że konsumenci znakomicie oceniają produkt. „Z badań wynika, że szerokie grono piwoszy deklaruje wysoką chęć zakupu. Jestem przekonana, że prawdziwi, mocni faceci z charakterem, docenią znakomity chmielowy smak i naturalnie orzeźwiające nuty nowej Tatry” – mówi Barbara Rychel, Marketing Manager marki Tatra i Marek Regionalnych Grupy Żywiec. Aż 91% konsumentów oceniło, że Tatra Niepasteryzowane warte jest swojej ceny, a 86% zadeklarowało chęć zakupu.
Nowa Tatra trafiła do sklepów w sierpniu 2014 r. Jest dostępna w butelkach 0,5 l i czteropakach puszki 0,5 l. Piwo Tatra Niepasteryzowane będzie dostępne w całej Polsce we wszystkich kanałach sprzedaży. Sugerowana cena detaliczna to 2,19 zł za butelkę i 2,69 zł za puszkę.
Debiut nowej Tatry wspiera kampania telewizyjna w stacjach ogólnopolskich i tematycznych oraz materiały POS w sklepach. Wprowadzeniu na rynek towarzyszą też aktywne działania w mediach społecznościowych i kampania PR.