Megaloteria to jedno z wielu innowacyjnych narzędzi, jakie Grupa Eurocash oferuje swoim klientom, czyli tradycyjnym sklepom detalicznym, wspierając ich rozwój i budowę przewagi konkurencyjnej na lokalnym rynku. Dzięki Megaloterii sklepy franczyzowe Grupy Eurocash zyskały szeroką reklamę w ogólnopolskiej prasie i telewizji oraz mogły skutecznie budować lojalność konsumentów. Projekt zapoczątkowany przez Eurocash to również pierwsza na taką skalę akcja promocyjna w historii polskiego handlu detalicznego.
Pierwsza edycja Megaloterii trwała od września 2013 r. do stycznia 2014 r., a w jej ramach przekazano laureatom loterii 100 samochodów Skoda Citigo. Obecna edycja Megaloterii rozpoczęła się 24 kwietnia, a zakończy się 10. września. Aby wziąć udział w loterii, wystarczy zrobić zakupy za zaledwie 10 zł, w tym przynajmniej jeden produkt ze specjalnej gazetki promocyjnej, w jednym z 8 000 sklepów uczestniczących w akcji.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych (abc, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Groszek, Euro Sklep, Gama) skupionych jest ponad 12 500 niezależnych sklepów detalicznych.