Wiadomości

Grupa Sobieski inwestuje na rynku HoReCa

Środa, 16 kwietnia 2008
Grupa Sobieski, wiodący producent na rynku alkoholi wysokoprocentowych, przejęła spółkę Maak, która zajmuje się dystrybucją alkoholi do hoteli, restauracji i punktów gastronomicznych. To jedenaste przejęcie Grupy na rynku dystrybucji w przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy.

W dniu 31 marca br. Grupa Sobieski sfinalizowała przejęcie spółki dystrybucyjnej Maak Sp z o.o., dystrybutora alkoholi w kanale HoReCa na terenie województwa mazowieckiego i pomorskiego. Dzięki temu przejęciu roczny obrót sieci dystrybucyjnej Grupy Sobieski, szacowany na ponad miliard sto milionów złotych, wzrośnie o 30 mln.

 

„Przejęcie spółki Maak, która specjalizuje się w obsłudze kanału HoReCa, potwierdza ekspansywną politykę Grupy Sobieski na rynku dystrybucji" - mówi Dariusz Jamioła, Dyrektor Finansowy Grupy. „To trzecia akwizycja Grupy w tym roku, jedenasta od kilkunastu miesięcy" - dodaje.

 

Firma Maak Sp. z o.o. jest jednym z czołowych dostawców alkoholu do pubów, restauracji, klubów oraz placówek handlu tradycyjnego w województwie mazowieckim i pomorskim. Maak Sp. z o. o. jest autoryzowanym dostawcą m.in. wódki Sobieski oraz bułgarskiego wina Tcherga. Roczne dochody spółki wynoszą 30 mln złotych.

 

Grupa Sobieski jest czołowym producentem i dystrybutorem alkoholi wysokoprocentowych
w Polsce, jej udziały w rynku wynoszą około 28%. Przychody Grupy w Polsce w 2007 roku wyniosły ponad 2,2 mld pln. W skład Grupy Sobieski wchodzą: firma Sobieski Sp. z o.o., cztery zakłady produkcyjne w Polsce i jeden na Litwie, sieć własnych sklepów Galerie Alkoholi oraz dziesięciu dystrybutorów.

 

Grupa Sobieski należy do Grupy Belvedere notowanej na paryskiej giełdzie. Grupa Belvedere obecna na rynkach Europy, Azji i obu Ameryk, jest najszybciej rozwijającą się firmą w Europie w sektorze napojów wysokoprocentowych. W 2007 roku Grupa Belvedere osiągnęła rekordową sprzedaż w wysokości 1 042 milionów EUR, o 35,5% więcej w porównaniu z 2006 rokiem. Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla Grupy Belvedere w Europie, generowanych jest tu ponad 40% przychodów ze sprzedaży całej Grupy.

 

Kluczową marką Grupy Sobieski jest wódka Sobieski, która zajmuje siódme miejsce wśród wódek na świecie pod względem sprzedaży. Według branżowego periodyka Drinks International - Millionaires 2007, wódka Sobieski była najdynamiczniej rozwijającą się marką w 2006 roku.[1] W minionym roku cztery produkty z portfolio Grupy Sobieski: wódki Sobieski, Starogardzka, Polonaise i Krakowska, osiągnęły sprzedaż rzędu ponad miliona case'ów.

 

Więcej informacji na temat Grupy Sobieski można znaleźć na stronie http://www.belvedere.pl/.

tagi: grupa Sobieski , horeca , sobieski , belvedere ,