Bo czy w jakiejkolwiek placówce spożywczo-przemysłowej czy monopolowej brakuje Żołądkowej Gorzkiej czy Lubelskiej Cytrynówki? Oczywiście, że nie! To asortyment sztandarowy i niezbędny. Niezastąpione okazują się być także nowości, które regularnie pojawiają się w portfolio Stock Polska. Obecnie na topie jest Żołądkowa Gorzka Czarna Wiśnia oraz najnowszy – Sznaps de Luxe. Co na to polscy kupcy?
Hity letniej sprzedaży
Alkohole Stock Polska są jednymi z najlepiej sprzedających się marek w sklepie przy ul. Grochowskiej 95 w Warszawie. „Obecnie na topie jest Sznaps de Luxe – absolutna nowość w kategoriach alkoholowych. To lekki, letni trunek, idealny na każdą okazję. Jak tylko produkt pojawił się w sklepie, klienci musieli go wypróbować i poznać. Kupowali zazwyczaj pojemności 100 ml, które były dodatkowo wyeksponowane na standach przy kasie oraz w firmowej lodówce. To rewelacyjny pomysł na wypromowanie nowości na rynku. Obecnie sprzedają się wszystkie pojemności Sznapsa, klienci polubili ten trunek i jego smaki – zarówno gruszkowy, jak i jabłkowy” – mówi Beata Niewiadomska, kierownik sklepu.
Jak przyznaje pani Beata, Sznapsa de Luxe kupują zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Są to klienci w każdym wieku, oczywiście pełnoletni. „Myślę, że ten produkt ma szansę stać hitem letniej sprzedaży, podobnie jak Żołądkowa Gorzka Czarna Wiśnia, która na stałe wpisała się w sklepowe menu” – dodaje pani Beata. Jak przyznaje detalistka nowe produkty oraz nowe smaki w obrębie znanych już marek to zazwyczaj strzał w dziesiątkę. Z obserwacji pani Niewiadomskiej wynika, że polscy konsumenci cenią sobie nowości i chętnie próbują ciekawych smaków, poszukują oryginalnych i atrakcyjnych produktów. Ważna jest jakość, producent, smak oraz samo opakowanie, które przyciąga wzrok, co jest niezwykle istotne na półce alkoholowej, która jest bardzo różnorodna.
„Wymieniając najlepiej rotujące produkty z portfolio Stock Polska tak naprawdę powinnam zacząć od polskiej, słynnej Żołądkowej. W naszym sklepie najlepiej rotuje tak zwana Ruda, drugie miejsce zajmuje Czysta, trzecie Czarna Wiśnia, czwarte – Żołądkowa Gorzka z miętą” – mówi pani Niewiadomska. Nowy smak Czarnej Wiśni bardzo dobrze wpasował się w gusta klientów sklepu sieci Szklana Pogoda. Według pani Beaty to idealny smak kojarzony z polskim latem.
Numerem jeden wśród wódek smakowych w sklepie przy ul. Grochowskiej jest marka Lubelska. Jak przyznaje detalistka – w miesiącach letnich najlepiej sprzedaje się Cytrynówka, tuż za nią plasuje się Grejpfrutowa oraz Antonówka. Dalsze pozycje zajmują Żurawinówka oraz Porzeczkowa, które z kolei dużo lepiej rotują w miesiącach zimowych.
Kupują, próbują i wracają po więcej
Hitem sprzedażowym w sklepie przy ul. Szembeka 8 w Warszawie jest Żołądkowa Gorzka de Luxe. „Produkt ten sprzedaje się masowo. To marka znana, która ma swoich wiernych klientów od lat. Dobrze rotują zarówno pojemności 100 ml, jak również większe” – mówi Aleksandra Żera, ekspedientka w sklepie sieci Szklana Pogoda. Jak przyznaje detalistka, wśród produktów Żołądkowej prym wiedzie Czysta de Luxe, drugie miejsce zajmuje Czarna Wiśnia, trzecie wersja tradycyjna oraz z miętą. „Żołądkowa to marka, która łączy pokolenia, kupują ją zarówno młodzi, jak również starsi klienci. To trunek klasyczny, kojarzony z Polską i chętnie kupowany przez zagranicznych turystów” – dodaje.
Oczywiście lato to czas spontanicznych imprez na świeżym powietrzu, a więc także dobry moment do próbowania nowości. Dlatego też Sznaps de Luxe w dwóch wersjach smakowych – gruszka i jabłko – spotkał się bardzo dobrym przyjęciem. „Klienci często pytali – co to za alkohol, czy jest smaczny. Kupowali zazwyczaj tak zwaną setkę na spróbowanie. Po kilku minutach wracali po kolejne, często większe już pojemności, co świadczy o tym, że trunek im zasmakował. Kupują, próbują i wracają po więcej” – mówi z uśmiechem pani Ola.
Ważne wsparcie
Zarówno Beata Niewiadomska, jak również Aleksandra Żera przyznają, że współpraca z przedstawicielami handlowymi Stock Polska w ich sklepach układa się wzorowo. „Nasi przedstawiciele regularnie odwiedzają sklepy sieci Szklana Pogoda, z którymi współpracujemy od dłuższego czasu. Efektem pozytywnej współpracy z prężnie rozwijającą się siecią – jest wygląd półki alkoholowej, na której nasze marki są dobrze widoczne” – mówi Mariusz Kaczorek, kierownik obszaru sprzedaży Stock Polska na terenie Warszawy.
Jak przyznaje pan Mariusz wszystkie sklepy detaliczne, z którymi współpracuje Stock Polska są wspierane przez przedstawicieli handlowych. „Pomagamy we właściwym ustawieniu produktów firmowych na półkach, oferujemy ramki i listwy leedowe wyróżniające nasz asortyment w sklepie. Dla detalistów ważne są także liczne promocje i akcje marketingowe, które organizujemy. I tak na przykład przy wprowadzeniu nowego Sznapsa de Luxe – do zakupionych 8 litrów dodajemy butelkę 0,5 l gratis” – mówi pan Kaczorek.
Obecnie, jak przyznaje pan Mariusz – przedstawiciele Stock Polska najintensywniej skupili się na nowości rynkowej jaką jest Sznaps de Luxe. „Stawiamy na odpowiednią i przyciągającą wzrok ekspozycję – na półce produkt podświetla ramka bądź krótka listwa, co pozwala wyróżnić naszą nowość na tle dużej liczby alkoholi w sklepie. Na ladzie znajdują się także ekspozytory – podajniki na małe pojemności Sznapsa, a firmowa lodówka sygnowana informacją o nowości to kolejny element wspierający sprzedaż” – mówi kierownik sprzedaży na terenie Warszawy. O samym produkcie pan Kaczorek mówi jako o lekkim alkoholu, który można spożywać bez potrzeby łączenia go innymi dodatkami. „Można powiedzieć, że jest to zupełnie nowa kategoria alkoholowa o nazwie Sznaps. Do pojemności 0,5 l na każdej piersiówce dołączony jest kieliszek, co sugeruje, że trunek może być spożywany w każdym momencie i co najważniejsze bez szczególnej okazji. Będzie Sznaps, będzie okazja…” – dodaje z uśmiechem. Zdaniem Mariusza Kaczorka również Żołądkowa Gorzka to produkt spożywany bez tak zwanej okazji. „To jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek wódek w Polsce. To trunek tradycyjny, ale wśród jego odbiorców są nie tylko starsi, ale przede wszystkim także młodsi pełnoletni konsumenci. Żołądkowa Gorzka Czarna Wiśnia to hit sprzedażowy, myślę już niedługo dorówna jej nasz nowy Sznaps de Luxe” – mówi przedstawiciel firmy Stock Polska.
Nowy Sznaps może być hitem najbliższych miesięcy – pojawił się nawet nowy termin „sznapsowanie” czyli niezobowiązujące spotkania wieczorno-popołudniowe, gdzie w tle pojawia się ten właśnie alkohol. Kapryśne polskie lato będzie sprzyjało takim formom spędzania czasu i kolorowym drinkom na bazie mocnych alkoholi – czyli całej rodzinie Lubelskiej i Żołądkowej Gorzkiej.
Monika Dawiec