Kategorie produktów

Witajcie w ciężkich czasach

Czwartek, 12 czerwca 2014 HURT & DETAL Nr 6 (100) / 2014 (Czerwiec)
Zmiana nawyków żywieniowych Polaków doprowadza sprzedawców pieczywa do rozpaczy. Istnieje jednak skuteczne remedium na ten niekorzystny trend rynkowy. Jakie? Przemyślany wybór systemu ekspozycyjnego.
W ciągu ostatniej dekady spożycie pieczywa w Polsce spadło niemal o jedną trzecią. Z danych Instytutu Polskie Pieczywo wynika, że w 2013 r. wynosiło ono zaledwie 50,5 kg na osobę. A jeszcze w 1990 r. przekraczało 104 kg! Prognozy na rok bieżący również nie są optymistyczne i oscylują wokół 49,5 kg na osobę. Co jest przyczyną tego systematycznego spadku? Przede wszystkim zmiana nawyków żywieniowych konsumentów, którzy coraz częściej zamiast po pajdę chleba czy kajzerkę sięgają po przekąski lub płatki zbożowe. To malejące spożycie pieczywa oznacza kłopoty dla wielu piekarni. Instytut Polskie Pieczywo szacuje, że obecnie w Polsce funkcjonuje ich ok. 9 tys. Jednak każdego roku liczba ta sukcesywnie się zmniejsza. Z analizy Stowarzyszenia Rzemieślników Piekarstwa RP wynika, że w 2013 r. swoje podwoje zamknęło nawet 500 piekarni (dwa razy więcej niż powstało nowych), a w 2014 r. ich los może podzielić kolejnych 250. Spadająca popularność chleba i bułek uderza także mocno w sklepy, dla których dystrybucja pieczywa stanowi kluczowy element działalności handlowej.
 
Zaproś klientów na wyspę świeżości
 
Biorąc pod uwagę niekorzystne trendy rynkowe właściciele piekarni i sklepów powinni przykładać szczególną wagę nie tylko do jakości oferowanych wyrobów piekarniczych, ale także do jak najdłuższego stanu ich świeżości i odpowiedniej ekspozycji. To bowiem pozwoli im toczyć walkę o klienta w skuteczniejszy sposób. W spełnianiu tych dwóch ostatnich kryteriów wydatną pomoc może stanowić nowy system sprzedaży BakeOff firmy Wanzl. Pozwala on wyeksponować pieczywo, podkreślając jego świeżość i przyczyniając się tym samym do zwiększenia sprzedaży. Dzięki modułowej budowie systemu każdy przedsiębiorca może go dostosować do własnych potrzeb, a przez to zapewnić optymalną obsługę, wydajne czyszczenie i zachowanie nawet najbardziej surowych przepisów BHP. Nowoczesny design BakeOff umożliwia dopasowanie go do identyfikacji wizualnej firmy.
 
Zarówno korpus, który może być wykończony jednym z kilku naturalnych dekorów drewnianych, jak i profile w kontrastujących brawach od razu przyciągają wzrok klienta. Kolory poszczególnych modułów zostały dobrane specjalnie pod kątem działu wypieków, co pozwala na lepszą ekspozycję towarów. Ten innowacyjny system firmy Wanzl, zastosowany w sklepie sprawia, że wspomniany dział wypieków staje się atrakcyjną, przyciągającą uwagę klientów wyspą. Co istotne wyspę tę można adaptować nie tylko do wystroju różnego typu placówek handlowych (samoobsługowych, delikatesów, dyskontów), ale także nowoczesnych piekarni.
 
Czyszczenie to „bułka z masłem”
 
Moduł BakeOff pozwala na uporządkowaną i uwzględniającą różnorodność asortymentu prezentację pieczywa – od rustykalnego chleba po wypieki cukiernicze. Wygodne wyjmowanie produktów umożliwiają klientom szczypce i łopatki. Dzięki nim każdy wypiek trafia w odpowiednie miejsce. Przy tak prostym procesie sprzedaży konsumenci zdecydowanie chętniej sięgają po pieczywo. Odporna na wstrząsy i uderzenia szyba (ESG) daje maksymalny poziom bezpieczeństwa w codziennym użytkowaniu systemu, a specjalne klapy zapewniają wysoki komfort i ciche działanie. Doskonałym tłem dla świeżych produktów jest energooszczędne oświetlenie LED.
 
Osłona higieniczna chroniąca przed bakteriami i wirusami oraz specjalne zabezpieczenie zapobiegające zwracaniu wyjętego towaru zapewniają z kolei maksymalny poziom higieny. Niezwykle ważnym z punktu widzenia właściciela placówki handlowej rozwiązaniem jest praktyczny sposób wykładania towarów. Moduł wydający BakeOff może być bowiem obsługiwany zarówno od przodu, jak i od tyłu, w zależności od dostępnej przestrzeni i stosowanych praktyk. Ogromnym atutem nowego systemu sprzedaży firmy Wanzl jest łatwość jego czyszczenia. Ta problematyczna i czasochłonna dla sprzedawców czynność w przypadku BakeOff to prawdziwa „bułka z masłem”. Wysuwana, centralna blacha na okruszki pod modułami wydatnie upraszcza sprzątanie. Wystarczy kilka ruchów ręką, aby zapewnić higieniczną czystość ekspozytora. Zachowanie najwyższych standardów sprzedaży pieczywa ułatwiają także ergonomiczny system szuflad na rękawiczki jednorazowe, zbiornik na resztki, woreczki oraz odkurzacz.
 
Magdalena Skowrońska, Wanzl Sp. z o.o.

tagi: Wanzl ,