Abpol Company Polska S.A., Spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, notowana na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku, przedstawiła raport okresowy za 1 kw. 2014 r. Emitent wypracował w tym okresie zysk netto w wysokości 49 tys. zł przy przychodach na poziomie 1.165 tys. zł. Dużym sukcesem było także wprowadzenie produktów Spółki do kolejnych znaczących sieci sprzedażowych.
W analogicznym okresie ub. roku Abpol osiągnął 119 tys. zł zysku netto, a sprzedaż wyniosła 1.627 tys. zł. Nieco lepsze wyniki finansowe w 2013 r. wynikały z końcowej sprzedaży poprzedniej marki prezerwatyw Rosetex do jej nabywcy firmy Reckitt Benckiser, co miało istotny wpływ na zwiększenie wielkości sprzedaży. Warto jednak zauważyć, że Spółka po raz kolejny odnotowała dodatni wynik na poziomie EBITDA, który świadczy o rentowności działalności podstawowej.
„W nadchodzącym kwartale zaczną być już widoczne pierwsze efekty podjętych działań mających na celu wprowadzenie produktów do sieci convenience oraz handlu nowoczesnego. Spółka oczekuje w związku z tym sukcesywnego wzrostu obrotów i zysków.” – mówi Olgierd Wejner, Dyrektor Generalny Spółki Abpol Company Polska S.A.
Pierwszy kwartał był okresem wzmożonych wejść produktów Spółki do nowych sieci handlowych. W styczniu Abpol wprowadził prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego Spółka poinformowała z kolei o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Kilka dni później Abpol przedłużył umowę współpracy z siecią PKN Orlen na okres następnych dwóch lat. Na początku marca rozpoczęta została sprzedaż plastrów opatrunkowych QuickPlastR w marketach należących do sieci Netto. Pod koniec minionego kwartału produkty Spółki pojawiły się również na stacjach paliw Lukoil Polska.
„Ze względu na zmiany w sposobie dystrybucji - przejmowanie rynku tradycyjnego przez różnego formatu sieci handlowe - Spółka stara się możliwie jak najszybciej wprowadzić swoje produkty do tego kanału sprzedaży. W chwili obecnej trwają rozmowy z kilkunastoma sieciami i jeszcze w II kwartale część z nich powinna zostać sfinalizowana.” – dodaje Wejner.
W 2013 r. Spółka wypracowała zysk netto na poziomie 168 tys. zł, co oznacza ponad 74% wzrost w odniesieniu do 2012 r., kiedy to zysk netto wyniósł niecałe 97 tys. zł. Przychody Abpolu w minionym roku ukształtowały się na poziomie blisko 7.780 tys. zł i był to wynik lepszy o 15% od roku poprzedniego, w którym to ich wartość sięgnęła 6.744 tys. zł.
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.