Wiadomości

Bardzo dobre półrocze bakaliowego lidera

Środa, 12 marca 2008
Grupa Bakalland, lider rynku bakalii w Polsce opublikowała dziś wyniki za II kwartał roku obrachunkowego 2007/2008. Spółka potwierdziła, że znajduje się na szybkiej ścieżce wzrostu, notując wyniki lepsze o ok. 35 proc. w porównaniu z analogicznymi okresami roku ubiegłego.

Bakalland konsekwentnie realizuje przyjętą strategię, wykorzystując efekt skali i w dalszym ciągu poprawia wydajność, dzięki min. porządkowaniu aktywów. Słuszność przyjętych rozwiązań potwierdzają wyniki po II kwartale, które spółka dziś opublikowała. Grupa Bakalland w okresie rozliczeniowym, który skończył się 31 grudnia 2007 (rok obrachunkowy w Spółce ze względu na zbiory bakalii na świecie trwa od początku lipca do końca czerwca) osiągnęła przychody na poziomie 108,69 mln zł (narastająco), co oznacza wzrost o 35,1 proc. w porównaniu z wynikami osiągniętymi rok wcześniej.

Zysk  na poziomie EBITDA po II kwartałach  roku 2007/2008 wyniósł 13 , 263 mln zł  ( narastająco ) co oznacza wzrost o 50% ( po II kwartale poprzedniego roku było 8 , 833 mln PLN )

Podobna dynamika cechuje wypracowany przez Grupę Bakalland zysk netto, który po II kwartale roku obrachunkowego 2007/2008 wyniósł 7,68 mln zł. Oznacza to wzrost o 34,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rozliczeniowym poprzedniego roku obrachunkowego.

„W wynikach kwartalnych Grupy Bakalland widać już od jakiegoś czasu, efekty ostatnich przejęć, ale Spółka cały czas ponosi koszty restrukturyzacji przejętych podmiotów" - mówi Marian Owerko, prezes Spółki Bakalland. „W wynikach II kwartału widać jednak, że oprócz zwykłego wzrostu przychodów, potrafimy bardzo sprawnie konsolidować i restrukturyzować przejęte aktywa. Planujemy zakończenie obecnie prowadzonych restrukturyzacji w maju 2008 r." - dodaje prezes. 

Spółka potwierdza jednocześnie, że jest na dobrej drodze aby zrealizować wcześniej prognozowane wyniki. Obecny rok obrachunkowy Bakalland zamierza zakończyć skonsolidowanymi przychodami na poziomie 201 mln zł, co powinno pozwolić na wypracowanie zysku netto wynoszącymi 10,5 mln zł. Jednocześnie zysk na poziomie EBITDA według prognoz powinien wynieść 17 mln zł.

Strategia Bakallandu zakłada osiągnięcie w ciągu 2 lat przychodów na poziomie 300 mln zł. przy jednoczesnym zachowaniu dyscypliny kosztowej.  

 

Celem do realizacji tych planów będzie w najbliższym czasie kontynuacja działań inwestycyjnych (głownie w Janowie Podlaskim gdzie powstanie jeden z najnowocześniejszych zakładów w branży bakaliowej w Europie ), które będą zmierzały do konsolidacji produkcji. Spółka chce również wkrótce wprowadzić na rynek produkty pod marką parasolową ORICO. Wprowadzenie jednej marki ma związek z działaniami konsolidacyjnymi w spółkach Solger i Polgrunt. Nowe markę na rynek wprowadza również niedawno przejęta spółka Mogo, (Organic Planet., Organic Drop).

Spółka planuje wprowadzenie także nowych produktów pod najważniejsza dla Grupy  marka Bakalland.

tagi: Bakalland,Bakalland wyniki,bakalie,rynek bakalii ,