To ewenement na polskim rynku, jeśli chodzi o skalę – podkreślają przedstawiciele spółki +H2O, producenta app!cydr. W całym 2013 r. sprzedaż cydru na polskim rynku wyniosła bowiem 2 mln litrów. Klientów ma przyciągnąć nie tylko jakość, ale również atrakcyjna cena.
Gwarancją wysokiej klasy cydru jest nie tylko tradycyjny sposób produkcji, ale i doświadczenie jednego z najwybitniejszych światowych ekspertów od cydru – Petera Mitchella, szefa słynnej brytyjskiej Cider Academy. Z jego doradztwa korzystają najwięksi i najbardziej renomowani światowi producenci cydru na obu półkulach, w tym firma +H2O.
+H2O, producent app!cydr, to pionier produkcji cydru w Polsce. W połowie zeszłej dekady do polskich konsumentów trafił Andrew’s Cider.
„Wówczas był to napój niemal nieznany w naszym kraju. Mieliśmy trudne zadanie: nie tylko musieliśmy przebić się do klientów z naszym produktem, ale również przekonać ich, że warto spróbować cydru” – mówi Andrzej Piotr Pawelec, szef sprzedaży w spółce.
Obecnie, po kilku latach, cydr z roku na roku jest w Polsce coraz bardziej popularny. To efekt m.in. coraz częstszych pobytów (także zarobkowych) Polaków na Wyspach Brytyjskich i w krajach skandynawskich. Właśnie w tych państwach spożywa się najwięcej cydru w Europie. Nie bez znaczenia jest również zmiana kultury spożywania alkoholu w naszym kraju: Polacy coraz chętniej sięgają po słabsze alkohole, w tym piwa smakowe oraz RTD (ready-to-drink), czyli gotowe do spożycia drinki. Systematycznie rosnąca popularność cydru wpisuje się w ten trend.
„Oceniamy, że sprzedaż cydru na polskim rynku będzie systematycznie rosła. Zdaniem niektórych ekspertów, pod koniec tej dekady może nawet przekroczyć 50 mln litrów rocznie – czyli osiągnąć połowę obecnej konsumpcji piwa” – zaznacza Andrzej Piotr Pawelec.
Oprócz app!cydru w ofercie spółki znajduje się popularny cydr 7 Sadów, dostępny m.in. w sklepach popularnych sieci handlowych. Inne produkty +H2O z tego segmentu to eXcider Joker. Co ciekawe, oba te cydry mają certyfikat koszerności.