Kampanie i Promocje

Startuje II edycja akcji Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce

Czwartek, 24 kwietnia 2014 Autor: Monika Dawiec,
Mondelez Polska rozpoczyna II edycję ogólnopolskiej akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!”. O tytuł Najmilszego Miasta w Polsce i nagrodę główną, wartą pół miliona złotych promocję zwycięskiego miasta, starać się będzie 913 miejscowości. Akcja rozpocznie się 25 kwietnia i będzie wspierana szeregiem działań w telewizji, radiu, internecie i punktach sprzedaży.

W ramach plebiscytu „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” organizatorzy będą szukać najbardziej sympatycznej miejscowości w Polsce, czyli takiej, w której mieszkają życzliwi, uśmiechnięci, mili i otwarci ludzie. 

W inicjatywie można wziąć udział za pośrednictwem kilku interaktywnych platform: strony www.fioletowastrona.pl, aplikacji na Facebooku (www.facebook.com/MilkaPoland) lub dzięki aplikacji mobilnej Najmilsze Miasto. Głosy w akcji Milki mają formę wirtualnych przytuleń. Im więcej przytuleń wysłanych przez mieszkańców i miłośników danego miasta do przyjaciół i znajomych, tym większe są szanse na wygraną właśnie tej miejscowości. 

Kampania „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!”  ma  pięć etapów. Pierwszy rozpocznie się 25 kwietnia, a zakończy 25 maja. Zostaną wówczas wyłonione trzy miasta, które przejdą do finału akcji. To one, w następnych tygodniach będą się starały o tytuł Najmilszego Miasta w Polsce. 

Dla mieszkańców każdego z miast finalistów zorganizowane zostaną imprezy plenerowe, z udziałem największych gwiazd polskiej sceny muzycznej. Najważniejsze wydarzenia będą relacjonowane w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych. Wielki finał na żywo zobaczą miliony Polaków w telewizji TVN. 

„Pierwszej edycji akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” towarzyszyły niezwykłe emocje. Co chwila zaskakiwani byliśmy pozytywnymi inicjatywami uczestników zaangażowanych we wspieranie swoich miast. Przekonaliśmy się, że w każdym zakątku Polski możemy spotkać ludzi, którzy spontanicznie i bezinteresownie potrafią dzielić się z innymi tym, co mają najlepszego: życzliwością i dobrymi uczuciami” – powiedziała Beata Kucejko-Pełka, Brand Manager marki Milka, organizator akcji. „Również w tym roku chcemy poznać miasto, w którym takich pozytywnych emocji jest najwięcej. Zapraszamy do zabawy wszystkich, którzy chcą pokazać, że to właśnie mieszkańcy ich miejscowości potrafią stworzyć taką niezwykłą atmosferę!”

Najmilsze miasto w Polsce poznamy 6 lipca podczas wielkiego finału. Nagrodą dla zwycięzcy jest promocja dla miasta i jego mieszańców o wartości pół miliona złotych.

Wsparcie marketingowe
Akcja „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce” będzie wspierana licznymi działaniami komunikacyjnymi w telewizji, radiu, internecie oraz w punktach sprzedaży. 

W głównych i niszowych stacjach telewizyjnych będzie można obejrzeć znaną już reklamę, która jest częścią kampanii Milki „Śmiało, bądźmy delikatni”. Do współpracy, podobnie jak w ubiegłym roku, zaproszeni zostali partnerzy mediowi: telewizja TVN oraz rozgłośnie RMF i RMF Maxx, którzy będą relacjonować wydarzenia poszczególnych etapów i zachęcać do wzięcia udziału w konkursach towarzyszących wyborowi najmilszego miasta. Działania promocyjne znajdą również odzwierciedlenie w silnej obecności w punktach sprzedaży w postaci dedykowanych materiałów wizualnych zapraszających do udziału w zabawie.

Materiały informacyjne i promocyjne dla miast, które chcą dołączyć do akcji, są już dostępne na stronie www.fioletowastrona.pl. 

Za pomysł, strategię, kreację, działania branded content, komunikację w mediach społecznościowych 
i koordynację wszystkich aktywności odpowiada agencja Next wspólnie z Mondelez Polska. Za realizację spotu odpowiada Crispin Porter + Bogusky, planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Carat. Działania PR prowadzi agencja RC2. Eventy i akcje specjalne realizuje Event Factory, a kreację BTL przygotowuje agencja Opus B. 

W poprzedniej edycji akcji wzięło udział blisko ponad 700 spośród 908 miast w Polsce, a ich mieszkańcy wysłali łącznie ponad 7 milionów wirtualnych przytuleń. Pierwszym Najmilszym Miastem w Polsce został Bytom. W finale, oprócz Bytomia, znalazły się Ostrów Wielkopolski i Rawa Mazowiecka. 

Ubiegłoroczna odsłona „Milka. Moje miasto się przytula” zdobyła szereg nagród, wyróżnień i nominacji na polskich i międzynarodowych konkursach: Mixx Awards, Złote Spinacze, One Awards, Magellan Awards, Sabre Awards oraz Mondelez European Marketing Excellence Awards. 

tagi: Milka , Mondeloez Polska , kampania , reklama , miasto , Polska , krowa , nagroda , akcja ,