Wiadomości

Grupa Sobieski sfinalizowała przejęcie dziesiątej spółki dystrybucyjnej

Środa, 12 marca 2008
Grupa Sobieski, wiodący producent na rynku alkoholi wysokoprocentowych, sfinalizowała negocjacje związane z przejęciem spółki dystrybucyjnej BIS. Po zakończeniu transakcji przychody Grupy Sobieski na rynku dystrybucji wzrosną o ponad 100 mln zł.

Grupa Sobieski zakończyła negocjacje związane z przejęciem spółki dystrybucyjnej BIS, wiodącego dystrybutora alkoholi w południowo-wschodniej Polsce. Transakcja ta wymaga zatwierdzenia przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dzięki tej akwizycji roczny obrót sieci dystrybucyjnej Grupy Sobieski wyniesie ponad miliard sto milionów zł.

„Zakończenie negocjacji związanych z planowanym przejęciem dziesiątego już dystrybutora to wynik naszej konsekwentnej polityki na tym rynku" - mówi Dariusz Jamioła, Dyrektor Finansowy Grupy Sobieski. „Pod koniec stycznia tego roku przejęliśmy pomorską spółkę Multihurt. Finalizacja rozmów związanych z kolejną transakcją potwierdza naszą wysoką sprawność i dynamikę działania" - dodaje.

Firma BIS Sp. z o.o. generuje roczny dochód na poziomie ponad 100 mln zł. Działa na obszarze południowo-wschodniej Polski w rejonie lubelskim, biłgorajskim i tarnobrzeskim. Asortyment spółki dociera do ponad 1500 punktów detalicznych w regionie.

Grupa Sobieski jest czołowym producentem i dystrybutorem alkoholi wysokoprocentowych w Polsce, jej udziały w rynku wynoszą około 28%. W pierwszych trzech kwartałach 2007 roku przychody Grupy w Polsce wyniosły 1 665 mln pln. W skład Grupy Sobieski wchodzą: firma Sobieski Sp. z o.o., cztery zakłady produkcyjne w Polsce i jeden na Litwie, dwadzieścia trzy sklepy patronackie Sobieski Galerie Alkoholi, sieć sklepów patronackich marki Sobieski (sześćdziesiąt siedem placówek) oraz dziesięć centrów dystrybucji.

Grupa Sobieski należy do Grupy Belvedere notowanej na paryskiej giełdzie. Grupa Belvedere obecna na rynkach Europy, Azji i obu Ameryk, jest najszybciej rozwijającą się firmą
w Europie w sektorze napojów wysokoprocentowych. Obroty Grupy Belvedere w pierwszym półroczu 2007 roku, w porównaniu z analogicznym okresem w 2006 roku, wzrosły aż o 46%
i wyniosły 494 mln euro. Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla Grupy Belvedere w Europie, generowanych jest tu ponad 40% przychodów ze sprzedaży całej Grupy.

Kluczową marką Grupy Sobieski jest wódka Sobieski, która zajmuje siódme miejsce wśród wódek na świecie pod względem sprzedaży. Branżowy przegląd Millionaires 2007, uznał
ją za najdynamiczniej rozwijającą się markę 2006 roku.  W minionym roku cztery produkty
z portfolio Grupy Sobieski: wódki Sobieski, Starogardzka, Polonaise i Krakowska, osiągnęły sprzedaż rzędu ponad miliona case'ów.

Więcej informacji na temat Grupy Sobieski można znaleźć na stronie  www.belvedere.pl.

tagi: Grupa Sobieski,Sobieski wódka ,