Sprzedaż FRUGO od momentu reaktywacji marki przekroczyła 300 mln butelek. W ub. r. brand wygenerował przychody w wysokości 101 mln zł . Z udziałami rynkowymi na poziomie 43 proc. w ujęciu wartościowym i 39 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk , FRUGO utrzymało pozycję lidera na rynku napojów w szklanych butelkach. W tym czasie BLACK Energy Drink zdobył 15,1 proc. udziały pod względem liczby sprzedanych sztuk oraz 11,5 proc. udziały ilościowo w litrach, utrzymując miano najchętniej wybieranego przez konsumentów napoju energetycznego. BLACK wyprzedza najbliższych konkurentów o kilka punktów procentowych. Sukces ten udało się osiągnąć mimo spadku na rynku napojów energetycznych wartym niemal 760 mln zł .
FoodCare osiąga wysokie wyniki nie tylko w kategorii napoje, ale także jeśli chodzi o produkty deserowe i sypkie m.in. przy udziale marki Gellwe – obecnej w niemal każdym polskim domu od 30 lat. Brand jest liderem wartościowym i wolumenowym w sprzedaży: ciast na zimno (26 proc. udziałów wartościowo i 35 proc. wolumenowo), karpatki ciasta (55 proc. i 58 proc.), proszku do pieczenia (34 proc. i 41 proc.), bitej śmietany (35 proc. i 37 proc.) oraz sody oczyszczonej (36 proc. i 41 proc.).
Jedną z najsilniejszych marek w portfolio FoodCare stała się także Fitella. Marka jest liderem kategorii musli z 39 proc. udziałami w rynku . W 2013 r. Fitella rozszerzyła swoje portfolio o kolejny produkt dla kobiet, debiutując w zupełnie nowym segmencie herbat mrożonych. FoodCare jest ponadto jednym z największych dostawców marek własnych do wiodących sieci handlowych w Polsce i Europie.
– Nie zważając na wymagającą sytuację rynkową i dużą konkurencyjność branży, w ubiegłym roku skupiliśmy się na dalszym rozwoju biznesu. Rozbudowywaliśmy portfolio produktów, inwestowaliśmy w działania sprzedażowo-marketingowe, weszliśmy w nowy segment herbat mrożonych pod marką Fitella. Strategia ta zdała egzamin, przynosząc nam doskonałe wyniki sprzedaży. Dlatego nie planujemy jej zmieniać. W 2014 rok wchodzimy z dużym optymizmem. W najbliższym czasie planujemy zadebiutować w segmencie lizaków, a także napojów dla dzieci. Szczególnego nasilenia naszych działań należy się spodziewać na rynku amerykańskim, gdzie zintensyfikujemy sprzedaż BLACK tak, aby w perspektywie dwóch lat móc już pochwalić się znaczącymi udziałami w rynku – powiedział Wiesław Włodarski, Prezes FoodCare.
Obecnie przychody FoodCare pochodzące z eksportu stanowią niecałe 8 proc. całościowych obrotów firmy i wynoszą 43 mln zł, a w 2014 r. mają wzrosnąć do 15 proc. Flagowe marki FoodCare importują dziś 52 kraje. Głównymi importerami są obecnie: Wielka Brytania, Węgry, Czechy, Słowacja, Bułgaria, Turcja, USA, Rosja i Chiny. Spółka stale pracuje nad rozwojem eksportu – planuje m.in. znacznie zwiększyć swój udział w rynku amerykańskim . Obecnie do USA transportowanych jest ok. dwóch kontenerów miesięcznie z towarem o wartości 250 tys. zł. Produkty FoodCare dostępne są w sklepach etnicznych z polską żywnością. Firma podpisała jednak umowę z dystrybutorem BLACK w USA. Niebawem marka będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych pod nazwą BLACK GOLD, zasilając tym samym kategorię Premium. Od maja 2014 r. BLACK wejdzie do 1-2 sieci handlowych, a Mike Tyson będzie aktywnie uczestniczył w promocji tego brandu na rynku amerykańskim. Po wejściu do sieci handlowych, eksport do USA wzrośnie do kilkudziesięciu kontenerów miesięcznie. Na koniec 2016 r. zakładane przychody ze sprzedaży BLACK GOLD w USA mają wynieść 30 mln USD. Wówczas rozpocznie się także ogólnokrajowa kampania ATL i BTL tej marki.
Spółka należąca do Wiesława Włodarskiego ma także ambitne plany dot. rozwoju portfolio produktów. Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafią mocno owocowe lizaki FRUGO. Z kolei, napojowe portfolio FoodCare zostanie rozszerzone o nową markę ekonomiczną. W 2015 r. FoodCare zadebiutuje także w kategorii wód mineralnych – woda produkowana pod marką Fitella trafi do sprzedaży latem przyszłego roku. Aktualne pozostają również plany wejścia w kategorię jogurtów. Licencja do marki Fitella na potrzeby produkcji jogurtów zostanie udzielona firmie, która już odniosła sukces na rynku mleczarskim. Trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami.
tagi: FoodCare , BLACK , FRUGO , Gellwe , Fitella ,
Mondelez Polska, lider w branży przekąsek, ogłasza dwa nowe...
71 proc. osób po 60. roku życia chce pracować. Główną...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...