„Ubiegły rok był dla nas bardzo dobry, sprzedaż napojów alkoholowych wzrosła aż o 70 proc. w porównaniu z rokiem 2012” – ocenia Piotr Kucman, doradca ds. produktu w Kolporterze. – „Na wzrost sprzedaży wpłynęły czynniki zewnętrzne, np. konsolidacja firm handlowych na rynku oraz wprowadzenie nowej stawki akcyzy, z powodu której hurtownie i sklepy robiły pod koniec roku zapasy alkoholu po starej cenie. Przede wszystkim jednak w 2013 roku znacząco rozszerzyliśmy naszą ofertę. Obecnie jest ona tak satysfakcjonująca, że pozwala nam obsługiwać najbardziej wymagające sieci handlowe, jak na przykład Delikatesy Alma. Miesięcznie obsługujemy ponad 4 tys. klientów” – dodaje.
Alkohol jest w ofercie Departamentu Dystrybucji FMCG od dwóch i pół roku, Kolporter dostarcza go do sklepów detalicznych oraz małych i średnich sieci handlowych w całej Polsce. Wśród alkoholi oferowanych przez Kolportera w minionym roku największa wartościowo była sprzedaż wódek czystych, potem wódek smakowych oraz whisky.