Wiadomości

Największe eksportowe piwo z Polski

Środa, 12 marca 2008
Tyskie - największa polska marka piwa, której udziały w krajowym rynku w ubiegłym roku wyniosły 16,5 proc., coraz lepiej radzi sobie również poza granicami kraju i jest najczęściej eksportowanym polskim piwem. Eksport Tyskiego w minionym roku nie tylko przekroczył wolumen, jaki osiągnęły wszystkie marki Kompanii Piwowarskiej w roku 2006, ale także stanowi niemal 1/3 całego krajowego eksportu piwa z Polski.

Według danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego oraz Kompanii Piwowarskiej w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku poza granice Polski trafiły ponad 193 tysiące hektolitrów Tyskiego (niemal 40 milionów piw), żadna inna marka polskiego piwa nigdy wcześniej nie była eksportowana w takich ilościach.

- W całym ubiegłym roku eksport Tyskiego wzrósł o ponad 67 proc., a marka - podobnie jak rok wcześniej ma 63,5-proc. udziału w portfelu eksportowym Kompanii Piwowarskiej - powiedział Paweł Kwiatkowski rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Wzrost eksportu polskiego piwa ma charakter organiczny: rodacy emigrujący do krajów Unii Europejskiej nadal pozostają wierni swym ulubionym markom. Wyniki eksportowe Tyskiego potwierdzają więc jego mocną pozycję w kraju. Warto jednak zauważyć, że Tyskie coraz częściej wybierają także rdzenni mieszkańcy Europy.

Z miesiąca na miesiąc rozszerza się lista krajów, do których trafia Tyskie. Marka ta staje się ikoną polskiego browarnictwa. W ubiegłym roku lista powiększyła się o Holandię, Francję i Islandię. W tym ma być jeszcze bogatsza - m.in. o Nową Zelandię. Strategicznymi rynkami dla Kompanii Piwowarskiej są dziś - oprócz USA i Kanady - Niemcy, Wielka Brytania i Irlandia.

Dotychczasowe wyniki sprzedaży zagranicznej Tyskiego zaowocowały już w ubiegłym roku zdobyciem przez markę tytułu „Wybitnego polskiego eksportera" za dotychczasowe spektakularne i znaczące sukcesy poza granicami Polski oraz równocześnie znalazły odzwierciedlenie w prowadzonych działaniach komunikacyjnych.

- Prezentacja zagranicznych podbojów marki pozwoliła na umocnienie jej pozycji rynkowej i wizerunku najlepszego polskiego piwa. Nie można nie wspomnieć o ubiegłorocznej, ogólnopolskiej promocji konsumenckiej marki Tyskie "Nasze najlepsze w Europie", oraz o kampanii "Europejska kultura piwa", w ramach której marka rozprowadziła niemal milion egzemplarzy "Tyskiego vademecum piwa" - leksykonu kultury piwnej oraz o cyklu piwnych spotkań w Tyskim Muzeum Piwowarstwa, przybliżających kulturę państw, do których trafia największa polska marka piwa - wyjaśnił Paweł Kwiatkowski.

Ale - rok 2007 to już historia. Marka przygotowuje się już do tegorocznego sezonu, który będzie wypełniony okazjami, których Tyskie nie może przegapić. Wśród nich są m.in. mistrzostwa Europy w piłce nożnej z udziałem reprezentacji Polski, której Tyskie jest sponsorem, no i - oczywiście - Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Wiele wskazuje więc na to, że rok 2008 będzie kolejnym rokiem sukcesów tej marki.

tagi: Tyskie,kompania piwowarska,eksport,piwo,rynek piwa ,