Według danych Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego oraz Kompanii Piwowarskiej w ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku poza granice Polski trafiły ponad 193 tysiące hektolitrów Tyskiego (niemal 40 milionów piw), żadna inna marka polskiego piwa nigdy wcześniej nie była eksportowana w takich ilościach.
- W całym ubiegłym roku eksport Tyskiego wzrósł o ponad 67 proc., a marka - podobnie jak rok wcześniej ma 63,5-proc. udziału w portfelu eksportowym Kompanii Piwowarskiej - powiedział Paweł Kwiatkowski rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.
Wzrost eksportu polskiego piwa ma charakter organiczny: rodacy emigrujący do krajów Unii Europejskiej nadal pozostają wierni swym ulubionym markom. Wyniki eksportowe Tyskiego potwierdzają więc jego mocną pozycję w kraju. Warto jednak zauważyć, że Tyskie coraz częściej wybierają także rdzenni mieszkańcy Europy.
Z miesiąca na miesiąc rozszerza się lista krajów, do których trafia Tyskie. Marka ta staje się ikoną polskiego browarnictwa. W ubiegłym roku lista powiększyła się o Holandię, Francję i Islandię. W tym ma być jeszcze bogatsza - m.in. o Nową Zelandię. Strategicznymi rynkami dla Kompanii Piwowarskiej są dziś - oprócz USA i Kanady - Niemcy, Wielka Brytania i Irlandia.
Dotychczasowe wyniki sprzedaży zagranicznej Tyskiego zaowocowały już w ubiegłym roku zdobyciem przez markę tytułu „Wybitnego polskiego eksportera" za dotychczasowe spektakularne i znaczące sukcesy poza granicami Polski oraz równocześnie znalazły odzwierciedlenie w prowadzonych działaniach komunikacyjnych.
- Prezentacja zagranicznych podbojów marki pozwoliła na umocnienie jej pozycji rynkowej i wizerunku najlepszego polskiego piwa. Nie można nie wspomnieć o ubiegłorocznej, ogólnopolskiej promocji konsumenckiej marki Tyskie "Nasze najlepsze w Europie", oraz o kampanii "Europejska kultura piwa", w ramach której marka rozprowadziła niemal milion egzemplarzy "Tyskiego vademecum piwa" - leksykonu kultury piwnej oraz o cyklu piwnych spotkań w Tyskim Muzeum Piwowarstwa, przybliżających kulturę państw, do których trafia największa polska marka piwa - wyjaśnił Paweł Kwiatkowski.
Ale - rok 2007 to już historia. Marka przygotowuje się już do tegorocznego sezonu, który będzie wypełniony okazjami, których Tyskie nie może przegapić. Wśród nich są m.in. mistrzostwa Europy w piłce nożnej z udziałem reprezentacji Polski, której Tyskie jest sponsorem, no i - oczywiście - Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Wiele wskazuje więc na to, że rok 2008 będzie kolejnym rokiem sukcesów tej marki.
tagi: Tyskie,kompania piwowarska,eksport,piwo,rynek piwa ,
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....