Wiadomości

Carlsberg Polska – wzrost szybszy niż rynek

Środa, 05 marca 2014 Autor: Maja Święcka,
W 2013 roku sprzedaż Carlsberg Polska rosła szybciej niż rynek, osiągając najwyższe w historii firmy udziały* ilościowe na poziomie 20% (wzrost o 1,5 p.p.) i wartościowe 19,4% (wzrost o 1,6 p.p.). Dzięki wprowadzonym z sukcesem innowacjom produktowym oraz właściwej strategii marek, firma zanotowała 5% wzrost sprzedaży pod względem ilościowym i ponad 6% wartościowo.

Dla branży był to rok spadków na poziomie –2%, wg GUS. Jedną z głównych przyczyn takiego wyniku było bardzo późne i zbyt gorące lato, drugą z kolei - nadal znaczny spadek optymizmu konsumenckiego (wg grupy badawczej IPSOS) i związanych z nim wydatków. Mimo ujemnych wyników, jakie zanotowała branża,  dla Carlsberg Polska rok 2013 był rokiem wzrostów udziałów rynkowych i dalszego umacniania pozycji marek.

Za dobrymi wynikami Carlsberg Polska stoją wprowadzone  innowacje produktowe, które ożywiły rynek i  stanowiły odpowiedź na nowe trendy konsumenckie.  Jest to także  zasługa konsekwentnych strategii takich marek jak Harnaś, Kasztelan, Somersby – mówi Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska. Wyróżnieniem jest dla nas to, że nasze starania docenili klienci. W badaniu ich satysfakcji wypadliśmy najlepiej spośród ocenianych producentów piwa – dodaje.

Rok 2013 dla Carlsberg Polska można określić rokiem wielu nowości. Kategoria tzw. Beer Mixów, w tym Radlery i marka Somersby, które zanotowały 70% wzrost w ujęciu ilościowym, jednoznacznie pokazują, że konsumenci posiadają coraz szerszą wiedzę na temat gatunków piw oraz oczekują nowych ciekawych smaków.

Wychodząc  naprzeciw tym oczekiwaniom, w zeszłym sezonie wprowadzone zostały aż trzy nowości:

• Grimbergen – piwo warzone zgodnie z recepturą z 1128 roku, które w ciągu roku zyskało  szerokie grono piwnych koneserów. Kampania PR realizowana dla tej marki została nagrodzona Złotym Spinaczem;
• Okocim Radler kusił świeżym smakiem dzięki  dodatkowi soku z limonki;
• Sezonowe piwa z Browaru Okocim w czterech odsłonach: Okocim Wielkanocne, Okocim Świętojańskie, Okocim Dożynkowe oraz Okocim Świąteczne, każde w limitowanej edycji.

Wśród piw smakowych należy wspomnieć o  Somersby, która z sukcesem budowała swoją świadomość w mediach tradycyjnych i społecznościowych.  Marka rozpoczęła również kampanię rekomendacji, do której sam Lord Somersby zaprosił 5000 Ambasadorów. Z kolei flagowa marka – Carlsberg obecna była na największym festiwalu w Europie, budując 20 metrowego Woodstockowicza.

Pozostałe marki konsekwentnie realizowały swoją strategię, co w sposób widoczny przełożyło się na wyniki sprzedaży. Harnaś, Kasztelan i Okocim utrzymały swoją pozycję w gronie TOP 10 marek.

Harnaś rozdawał miliony piw w siódmej już edycji największej promocji konsumenckiej. Zaangażował się także w ochronę Tatrzańskiego Orła Przedniego, współpracując z Tatrzańskim Parkiem Narodowym.  Kasztelan kontynuował z sukcesem Biesiady Kasztelańskie i zachęcał do wspólnego grillowania.

Okocim po 150 latach istnienia na polskim rynku, otworzył zupełnie nowy rozdział w swojej historii. Marka, pragnąc dotrzeć do grona aktywnych i młodych konsumentów, została Oficjalnym Sponsorem Polskiej Siatkówki.

W związku z dynamicznym i rekordowym wzrostem  mocy produkcyjnych (ponad 7 mln hl) ten rok dla Carlsberg Polska był również czasem inwestycji w produkcję. Firma rozpoczęła rozbudowę browaru Kasztelan oraz zakończyła inwestycję w linię butelkową w Browarze Okocim. Jak co roku, planowane są również inwestycje w obszarze HORECA, m.in. zakup lodówek, mebli do ogródków.

W 2014 roku Carlsberg Polska będzie budować swoją pozycję w oparciu o innowacje wprowadzone w poprzednim roku. Poszerzymy także obecną ofertę. W ręce konsumentów trafią już wkrótce nowe orzeźwiające smaki Okocimia Radlera, Carlsberga oraz Somersby, a marka Grimbergen pojawi się w kolejnych pubach i restauracjach.

W obszarze inwestycji będzie to dla nas ważny rok. Już w lipcu  spróbujemy piwa uwarzonego w nowej warzelni i pochodzącego z nowej linii puszkowej w browarze Kasztelan. W 2014 roku Carlsberg Polska wkracza z perspektywą mocy produkcyjnych na poziomie prawie 9 mln hl w ujęciu rocznym – podsumowuje Tomasz Bławat.

tagi: Carlsberg , browar , piwo , wyniki , sprzedaż , rynek ,