Delko już od dłuższego czasu sygnalizuje, że zamierza kupić trzy firmy z branży. Na razie jednak do żadnej transakcji nie doszło. Zarząd uspokaja, że sprawa przejęcia firm Delkor, Delko Otto i Luberda wciąż jest aktualna - czytamy w Parkiecie.
Delko stawia też na rozwój franczyzowej sieci drogerii Blue Stop. Teraz liczy ona 139 sklepów. W przygotowaniu jest 41 nowych. Spłka rozwija także działy chemiczno-kosmetyczne w sklepach spożywczych i osiedlowych. Planuje, że tempo rozwoju Blue Stop się utrzyma, a liczba placówek może w tym roku przekroczyć 200.
Jak informuje Parkiet - w ciągu ostatnich kilku lat na rynku drogerii w Polsce działo się stosunkowo niewiele. Za to w minionych kilkunastu miesiącach wydarzenia nabrały tempa. Do gry włączyła się giełdowa Hygienika, przejmując Schleckera i dynamicznie rozwijając sieć, która teraz funkcjonuje pod marką Dayli. W tyle nie pozostaje właściciel Biedronki ze swoją nową siecią Hebe. Wciąż jak burza idzie Rossmann, który jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku z ponad 800 sklepami. Natomiast borykające się z problemami Drogerie Natura wystawione zostały na sprzedaż. Ich losy powinny się rozstrzygnąć za kilka miesięcy.