Wiadomości

WSP „Społem” z planami na 2014 rok

Piątek, 03 stycznia 2014 Autor: Maja Święcka,
Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” z sukcesem wkroczyła w 2014 rok. Krajowy wicelider w produkcji majonezu, w minionym roku odnotował wzrost sprzedaży zarówno pod kątem ilościowym, jak i wartościowym ustępując jedynie marce należącej do jednego ze światowych potentatów w dziedzinie produkcji żywności. Czy ta tendencja utrzyma się w nowym roku? O strategii rozwoju świętokrzyskiego producenta delikatesowych dodatków do dań oraz o kondycji rynku spożywczego mówi Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP „Społem”.

Nie da się ukryć, że pomimo trendu spadkowego w kategorii majonezów, producent Majonezu Kieleckiego odniósł spory sukces. Drugie miejsce w Polsce pod względem sprzedaży wartościowej i ilościowej mówi samo za sobie. Taki wynik to zasługa zintegrowanych działań, systematycznie realizowanych przez WSP „Społem”. Należy do nich zaliczyć intensywne kampanie promocyjne, systematyczny rozwój działu sprzedaży, uczestnictwo w międzynarodowych targach spożywczych oraz co ważne, liczne aktywności w mediach społecznościowych. Wymienione działania nie odniosłyby jednak zamierzonego efektu, gdyby nie wysoka jakość kieleckich wyrobów.

- I właśnie tej, niezmiennej od lat jakości będziemy wciąż wierni w 2014 roku – mówi Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP „Społem”.  – To dlatego nie przewidujemy żadnych zmian pod kątem doboru składników naszych produktów, a co za tym idzie również modyfikacji smakowych. Byłoby to wbrew przyzwyczajeniom naszych klientów. Nie wykluczamy za to poszerzenia gamy sosów oraz majonezów – dodaje Zbigniew Mojecki.

Jaką strategię rozwoju w nowym roku obrał  świętokrzyski producent? – Wyzwaniem na kolejny rok jest wzmocnienie pozycji kluczowych produktów poza granicami kraju. Choć wyroby WSP „Społem” eksportowane są m.in. do Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Australii czy Kazachstanu, stale poszukujemy nowych rynków zbytu m.in. w krajach azjatyckich. Oczywiście te wszystkie przedsięwzięcia, jak dotychczas będą wspierane marketingowo oraz dystrybucyjnie. Stale pracujemy nad rozwojem grupy odbiorców na terenie całego kraju. Przed nami również inwestycje związane z rozbudową posiadanych mocy produkcyjnych. Rozwój przedsiębiorstwa zarówno w aspekcie marketingowym jak i technologicznym ugruntują naszą dotychczasową pozycję, dając jednocześnie impuls do rozwoju w kolejnych latach. Wychodzimy z założenia, że jedynie systematycznie realizowane plany dają szansę na zwiększenie zysków oraz procentowego udziału w rynku – podkreśla Zbigniew Mojecki.

 

tagi: WSP Społem , WSP , Społem ,