W tym celu projektanci z Czteryczwarte opracowali nowy layout opakowania, jednorodny dla wszystkich linii produktowych. Między innymi zdecydowano się na użycie zdjęć produktów przedstawiających ciekawe połączenie formy świeżej z tzw. suchą, czyli tym, co faktycznie znajdujemy w opakowaniu. Chcieliśmy w prosty sposób pokazać źródło pochodzenia każdej z bakalii, czyli świeże owoce i orzechy. Z kolei okienko zastosowano wyłącznie na tyle opakowania. Aby wzmocnić cechy kojarzone z kategorią, umieszczono promienie słońca nad znakiem marki, co symbolizuje ciepło i egzotykę ściśle kojarzone z tą kategorią. Podczas przeprowadzonych badań konsumenckich respondenci bardzo dobrze ocenili te zabiegi jako wprowadzające korzystne konotacje, łączone z takimi wartościami jak jakość, obfitość i dojrzałość.
„Zależało nam na stworzeniu opakowań, które odpowiadają wyobrażeniom konsumentów na temat bakalii. Bakalie to pod względem reklamowym kategoria generyczna – w tym przypadku opakowanie jest główną formą budowania wizerunku. Wierzymy, że przeprowadzony przez nas redesign pozwoli naszemu klientowi skutecznie budować przewagę konkurencyjną” – powiedział Jędrek Wołowski, senior project manager w Czteryczwarte Brand Design.
Redesign marki to pierwsza praca Czteryczwarte dla firmy Bakalland. W ramach projektu opracowano ponad 70 opakowań dla produktów z różnych kategorii, wdrażanych sukcesywnie na rynek. Czteryczwarte przeprowadziło także sesję zdjęciową oraz przygotowało opakowania do druku z uwzględnieniem różnorodnych technologii.