Poniedziałek, 25 listopada 2013
Autor:
Monika Dawiec,
Od stycznia do września 2013 roku polskie firmy sprzedały za granicę towary rolno-spożywcze za 14,4 mld euro, czyli o 12,5 proc. więcej niż przed rokiem - informuje Rzeczpospolita. Co oznacza tak duży wzrost? A to, że w tym roku po raz kolejny padnie rekord w eksporcie żywności. W 2012 roku jego wartość sięgnęła 17,9 mld euro. Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej prognozuje, że w tym roku może ona wynieść 18,7 mld euro.
Zdaniem analityków ważnym czynnikiem, który miał wpływ na dotychczasowy wzrost eksportu, są konkurencyjne ceny polskich produktów, co jest istotne zwłaszcza w okresie recesji.
Jak informuje Rzeczpospolita dzięki naszym przewagom cenowym dobrze radzimy sobie nadal na rynku unijnym. Ministerstwo Rolnictwa podaje, że w ciągu trzech kwartałów tego roku przypadało na nie 78,1 proc. polskiego eksportu rolno-spożywczego. Sprzedaż do UE zwiększyła się w tym czasie o 13,5 proc. a do tzw. starej Unii poszła w górę o 13,9 proc. Największym rynkiem eksportowym pozostają Niemcy. W ciągu dziewięciu miesięcy tego roku sprzedaż żywności i surowców rolnych urosła tam o 17,9 proc.
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.