Wzrost przychodów w omawianym okresie to z jednej strony efekt wzrostu przychodów z tytułu wynajmu powierzchni handlowej, z drugiej zaś strony przychody dynamicznie rozwijającego się segmentu, jakim jest działalność handlowa. Ze względu na istotne inwestycje, strata netto Grupy Czerwona Torebka wygenerowana w okresie 9 miesięcy 2013 roku wyniosła 27.589 tys. zł, w porównaniu do zysku netto 19.760 tys. zł w analogicznym okresie roku 2012.
Narastająco po 9 miesiącach bieżącego roku koszty własne sprzedaży osiągnęły poziom 64.898 tys. PLN i były o 40.778 tys. PLN (tj. 169,06%) wyższe od kosztów poniesionych w analogicznym okresie poprzedniego roku. W trzecim kwartale 2013 roku nastąpił również wzrost kosztów własnych sprzedaży o 27.110 tys. do 31.283 tys. PLN czyli wzrost o 649,65% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Wzrost kosztów własnych wynika przede wszystkim z dynamicznego rozwoju działalności handlowej i przypisanego do niego kosztu sprzedaży towarów oraz kosztów związanych ze sprzedażą obiektów. Koszty ogólnego zarządu po 9 miesiącach bieżącego roku wyniosły 28.496 tys. PLN, a więc wzrosły o 44,33% w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku. Największy wpływ na zwiększenie kosztów zarządu miały poniesione wydatki związane z procesem akwizycji oraz doradztwem finansowym i kosztami poniesionymi na zdobycie finansowania zewnętrznego.
Zarząd Grupy Czerwona Torebka podjął ważną decyzję w zakresie szybszego rozwoju działalności handlowej w ramach Grupy.
„Chcemy zarządzać formatami handlowymi we wszystkich znaczących kanałach dystrybucji. W maju br. przejęliśmy spółkę Merlin.pl, zarządzającą wiodącym na naszym rynku sklepem internetowym, a we wrześniu sfinalizowaliśmy akwizycję sklepów typu convenience - Małpka Express. Pod koniec tego roku ruszymy z nową, autorską siecią dyskontowych sklepów ogólnospożywczo-przemysłowych” – wyjaśnia Przemysław Schmidt, członek Rady Nadzorczej spółki Czerwona Torebka. „Przejęcia pozwolą nam na zajęcie znaczącej pozycji w segmentach e-commerce i convenience, a rozwój własnego formatu handlowego również w segmencie dyskontów” – dodaje.
„Rozwojowi segmentu handlowego będzie towarzyszyło znaczne zapotrzebowanie na kapitał, ponieważ każdy z rozwijanych projektów jest na wczesnym etapie rozwoju” – informuje Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy spółki Czerwona Torebka. „Nowe projekty będą finansowane poprzez kredyty inwestycyjne i leasingi pozyskiwane przez poszczególne spółki celowe jak również niewykorzystane do tej pory limity kredytowe w spółkach celowych. Alternatywnym źródłem finansowania będzie sprzedaż obiektów tzw. „starego portfela” z segmentu deweloperskiego oraz sprzedaż wydzielonych lokali z pasaży Czerwona Torebka”.