Wiadomości

Technologia OptimEyes w Tesco

Poniedziałek, 04 listopada 2013 Autor: Monika Dawiec,
Sieć supermarketów Tesco instaluje technologię OptimEyes, pozwalającą dzięki skanowi twarzy odczytać płeć klientów w kolejce do kasy i podzielić ich na trzy grupy wiekowe, by trafić do nich z właściwą ofertą reklamową i wyświetlić ją na monitorze - informuje PAP.

W ten sposób klienci, stojąc w kolejce do kasy, będą oglądali serię dziesięciosekundowych reklam zaadresowanych specjalnie dla nich. W pierwszej kolejności OptimEyes zostanie zainstalowana w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy.

Według tygodnika Sunday Telegraph nowa technologia uwzględnia także datę w kalendarzu i porę dnia. W ten sposób klientom stojącym do kasy w godzinach rannych reklama będzie podsuwać np. napój energetyzujący Red Bull stawiający ich na nogi, a grupie kobiet w średnim wieku w porze obiadowej publikacje kulinarne.

Nowa technologia nie działa jak kamera uliczna (nie magazynuje obrazów) i nie ma na celu identyfikowania osób w takim sensie, jak robią to policyjne technologie identyfikacyjne. Dzieli potencjalnych klientów na kilka typowych kategorii, podsuwając im odpowiednią ofertę - wyjaśnia gazeta.

tagi: Tesco , PAP , OptimEyes , technologia , innowacje , reklama ,