BAKALLAND S.A. dzięki przejęciom zwiększa przychody
- „Pierwszy kwartał bieżącego roku finansowego wypadł bardzo dobrze, jednakże jeśli chodzi o wynik netto na rezultaty inwestycji trzeba będzie jeszcze trochę poczekać." - mówi Marian Owerko, prezes BAKALLAND S.A.
Jednocześnie skonsolidowana strata netto grupy kapitałowej BAKALLAND S.A. w I kwartale wyniosła 34 tys. zł. W analogicznym okresie roku 2006 było to 71 tys. zł straty. Należy zwrócić uwagę, że strata netto w I kwartale związana jest ze specyfiką rynku, na jakim działa BAKALLAND S.A.
Dane jednostkowe i skonsolidowane Bakalland S.A. (w tys. zł)
Dane skonsolidowane
Dane jednostkowe
I kwartał 07 /okres: 07.07.01 -07.09.30
I kwartał 06 /okres: 06.07.01 -06.09.30
Zmiana procentowa
I kwartał 07 /okres: 07.07.01 -07.09.30
I kwartał 06 /okres: 06.07.01 -06.09.30
Zmiana procentowa
Przychody netto - w tys. zł
30 814
21 228
45,16 %
24 245
20 600
17,69 %
Zysk netto - w tys. zł
-34
-77
55,84%
35
- 21
266,67 %
Zysk z działalności operacyjnej w tys. zł.
481
171
181,29%
410
368
11,41 %
Poprawa wyników również w wynikach jednostkowych
Na poziomie jednostkowym BAKALLAND S.A. również zanotował poprawę wyników. Przychody w omawianym okresie wzrosły do 24 245 tys. zł, z 20 600 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (wzrost o ponad 17 proc.). BAKALLAND zakończył I kwartał wynikiem netto wynoszącym 35 tys. zł co oznacza wzrost o ponad 260 proc. W I kwartale 2006 r. spółka zanotowała stratę w wysokości 21 tys. zł.
Widoczna poprawa wyników finansowych była możliwa dzięki konsekwentnej realizacji polityki oszczędności na wielu poziomach organizacji i korzystniejszej strukturze sprzedaży wynikającej z większego udziału w sprzedaży marki Bakalland.
Wyniki finansowe Bakalland S.A. odzwierciedlają wpływ realizowanej strategii porządkowania i upraszczania struktur organizacyjnych Grupy, w szczególności zaś całkowite wchłonięcie firmy Hordgal, zajmującej się importem i sprzedażą bakalii łącznie z kontraktami handlowymi, jak też restrukturyzacją przejętych podmiotów, która zostanie zakończona w lutym 2008.
Giełdowa spółka wciąż upraszcza swoje struktury po ubiegłorocznych przejęciach. Bakalland S.A. wchłonął już spółkę Hordgal Teraz łączą się spółki Solger (handlująca artykułami spożywczymi takimi jak: ryż, kasza, groch, fasola, mak) i Polgrunt (producent zdrowej żywności). Od lutego 2008 połączone spółki będą sprzedawać produkty pod jedną nową marką Orico.
Strategia BAKALLAND S.A.
Strategia rozwoju Bakalland S.A. zakłada, iż Spółka w ciągu 2-3 lat umocni pozycję wiodącego gracza w Europie Środkowo-Wschodniej w zakresie sprzedaży bakalii i osiągnie obroty skonsolidowane na poziomie 250 - 300 mln zł. Równorzędnym celem Spółki jest zdobycie od 30% do 35% udziału w rynku detalicznym bakalii wartościowo i zbudowanie istotnej pozycji na rynku zdrowej żywności i żywności BIO w Polsce,
Spółka zamierza także umacniać swoją pozycję rynkową w pozostałych grupach asortymentowych:
• owoce w puszkach (obecnie posiada ok. 12% rynku)
• oliwki (obecnie posiada ok. 17% rynku) - rynek dynamicznie rosnący
• produkty sojowe (Spółka posiada ok. 35% rynku)
• ryż, kasza i produkty pochodne
• inne produkty, które Spółka chce wprowadzić na rynek pod istniejącymi markami
Poza rozwojem organicznym Spółka planuje rozwój poprzez przejęcia.
Rozwój kanałów dystrybucji
Spółka po udanym odmłodzeniu grupy docelowej swoich klientów i zmiany komunikowania bakalii Bakalland (bakalie używane zarówno do pieczenia ciasta, jak i jedzenie jako zdrowy snack) zamierza rozwijać dystrybucję tradycyjną, bo tam upatruje możliwości dalszego rozwoju tej kategorii.
Obecnie Bakalland posiada 41% dystrybucji numerycznej co oznacza, że bakalie Bakalland są obecne w ok. 41 970 sklepach na terenie Polski (31% z 117 000).
tagi: bakalland,wyniki finansowe,strategia bakalland ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...