Wiadomości

BAKALLAND S.A. umacnia pozycję rynkową i notuje kolejny spektakularny wzrost przychodów

Wtorek, 18 grudnia 2007
BAKALLAND S.A., krajowy lider na rynku bakalii, systematycznie umacnia swoją pozycję rynkową oraz notuje wzrost przychodów. Przychody BAKALLAND S.A. wyniosły w I kwartale 2007 r. (rok obrachunkowy Spółki rozpoczyna się w lipcu) 30 814 tys. zł na poziomie skonsolidowanym i były wyższe o ponad 45 % w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku finansowego (21 228 tys. zł).

BAKALLAND S.A. dzięki przejęciom zwiększa przychody

- „Pierwszy kwartał bieżącego roku finansowego wypadł bardzo dobrze, jednakże jeśli chodzi o wynik netto na rezultaty inwestycji trzeba będzie jeszcze trochę poczekać." - mówi Marian Owerko, prezes BAKALLAND S.A.

Jednocześnie skonsolidowana strata netto grupy kapitałowej BAKALLAND S.A. w I kwartale wyniosła 34 tys. zł. W analogicznym okresie roku 2006 było to 71 tys. zł straty. Należy zwrócić uwagę, że strata netto w I kwartale związana jest ze specyfiką rynku, na jakim działa BAKALLAND S.A.

 

Dane jednostkowe i skonsolidowane Bakalland S.A. (w tys. zł)

 

Dane skonsolidowane

Dane   jednostkowe

 

I kwartał 07 /okres:  07.07.01  -07.09.30

I kwartał 06 /okres:  06.07.01  -06.09.30

Zmiana procentowa

I kwartał 07 /okres:  07.07.01  -07.09.30

I kwartał 06 /okres:  06.07.01  -06.09.30

Zmiana procentowa

Przychody netto          - w tys. zł

30 814

21 228

45,16 %

24 245

20 600

17,69 %

Zysk netto          - w tys. zł

-34

-77

55,84%

35

- 21

266,67 %

Zysk z działalności operacyjnej w tys. zł.

481

171

181,29%

410

368

11,41 %


Poprawa wyników również w wynikach jednostkowych

Na poziomie jednostkowym BAKALLAND S.A. również zanotował poprawę wyników. Przychody w omawianym okresie wzrosły do 24 245 tys. zł, z 20 600 tys. zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (wzrost o ponad 17 proc.). BAKALLAND zakończył I kwartał wynikiem netto wynoszącym 35 tys. zł co oznacza wzrost o ponad 260 proc. W I kwartale 2006 r. spółka zanotowała stratę w wysokości 21 tys. zł.

Widoczna poprawa wyników finansowych była możliwa dzięki konsekwentnej realizacji polityki oszczędności na wielu poziomach organizacji i korzystniejszej strukturze sprzedaży wynikającej z większego udziału w sprzedaży marki Bakalland.
Wyniki finansowe Bakalland S.A. odzwierciedlają wpływ realizowanej strategii porządkowania i upraszczania struktur organizacyjnych Grupy, w szczególności zaś całkowite wchłonięcie firmy Hordgal, zajmującej się importem i sprzedażą bakalii łącznie z kontraktami handlowymi, jak też restrukturyzacją przejętych podmiotów, która zostanie zakończona w lutym 2008.

Giełdowa spółka wciąż upraszcza swoje struktury po ubiegłorocznych przejęciach. Bakalland S.A. wchłonął już spółkę Hordgal Teraz łączą się spółki Solger (handlująca artykułami spożywczymi takimi jak: ryż, kasza, groch, fasola, mak) i Polgrunt (producent zdrowej żywności). Od lutego 2008 połączone spółki będą sprzedawać produkty pod jedną nową marką Orico.

Strategia BAKALLAND S.A.

Strategia rozwoju Bakalland S.A. zakłada, iż Spółka w ciągu 2-3 lat umocni pozycję wiodącego gracza w Europie Środkowo-Wschodniej w zakresie sprzedaży bakalii i osiągnie obroty skonsolidowane na poziomie 250 - 300 mln zł. Równorzędnym celem Spółki jest zdobycie od 30% do 35% udziału w rynku detalicznym bakalii wartościowo i zbudowanie istotnej pozycji na rynku zdrowej żywności i żywności BIO w Polsce,
Spółka zamierza także umacniać swoją pozycję rynkową w pozostałych grupach asortymentowych:
• owoce w puszkach (obecnie posiada ok. 12% rynku)
• oliwki (obecnie posiada ok. 17% rynku) - rynek dynamicznie rosnący
• produkty sojowe (Spółka posiada ok. 35% rynku)
• ryż, kasza i produkty pochodne
• inne produkty, które Spółka chce wprowadzić na rynek pod istniejącymi markami
Poza rozwojem organicznym Spółka planuje rozwój poprzez przejęcia.

Rozwój kanałów dystrybucji

Spółka po udanym odmłodzeniu grupy docelowej swoich klientów i zmiany komunikowania bakalii Bakalland (bakalie używane zarówno do pieczenia ciasta, jak i jedzenie jako zdrowy snack) zamierza rozwijać dystrybucję tradycyjną, bo tam upatruje możliwości dalszego rozwoju tej kategorii.
Obecnie Bakalland posiada 41% dystrybucji numerycznej co oznacza, że bakalie Bakalland są obecne w ok. 41 970 sklepach na terenie Polski (31% z 117 000).

tagi: bakalland,wyniki finansowe,strategia bakalland ,