To już czwarta edycja Polityki Środowiskowej Nestlé. W dokumencie określono zasady postępowania pracowników Nestlé oraz dostawców i kontrahentów firmy na wszystkich etapach cyklu życia produktu. Aktualne jego wydanie zyskało bardziej szczegółową niż dotychczas formę i przejrzysty podział na 9 obszarów aktywności firmy: Badania i rozwój, Pozyskiwanie surowców, Produkcja, Opakowania, Logistyka, Komunikacja z konsumentem, Komunikacja wewnętrzna, Zasoby ludzkie, Regulacje prawne**. Polityka obowiązuje we wszystkich jednostkach Nestlé na świecie.
„Mamy coraz bardziej ograniczone zasoby wodne i zmniejszającą się bioróżnorodność. Dodatkowe wyzwanie stanowią też postępujące zmiany klimatyczne, które wpływają przede wszystkim na uprawę roślin np. zagrożenie deficytem surowców ze względu na susze czy zmniejszenie populacji pszczół. W związku z tym działania firm w zakresie ochrony środowiska są niezwykle ważne. Wiążą się nie tylko z nieustannym wprowadzaniem unowocześnień w fabrykach, by redukować np. emisję CO2 czy pobór wody, ale też z dzieleniem się wiedzą na ten temat z konsumentami” – mówi Katarzyna Granat, Specjalista ds. Środowiska w Nestlé Polska S.A.
Produkty i opakowania
W Polityce opisano zasady produkcji wyrobów spożywczych z uwzględnieniem stałej redukcji wpływu na środowisko naturalne. Są one spójne z Systemem Zarządzania Środowiskowego Nestlé (NEMS), opracowanym na podstawie międzynarodowej normy ISO 14001.
Zgodnie z Polityką cały cykl produkcyjny jest nieustannie poddawany monitoringowi i ewaluacji w celu optymalizacji zużycia energii i poboru wody, minimalizacji powstawiania odpadów oraz kontroli i badania emisji m.in. gazów cieplarnianych. Dokument określa także podejście firmy do opakowań, istotnych m.in. ze względu na to, że chronią żywność i zapobiegają jej marnowaniu. Do ich produkcji Nestlé wykorzystuje materiały pochodzące z odnawialnych zasobów zarządzanych w sposób zrównoważony. Firma dąży też do optymalizowania wagi opakowań.
Dostawcy i logistyka
W nowej Polityce opisano 4 programy Nestlé *** skierowane do rolników, dostarczających warzywa i owoce na potrzeby produkcji wyrobów firmy. W oparciu o nie Nestlé wspiera swoich dostawców w uprawie surowców z poszanowaniem środowiska naturalnego. Przedstawiciele firmy propagują zrównoważone rolnictwo, dostarczając rolnikom wiedzę i wsparcie techniczne oraz dzieląc się dobrymi praktykami. W celu zachowania najwyższych standardów uprawy, firma organizuje też niezależne audyty. Troska Nestlé o środowisko przejawia się również w podejściu do transportu surowców i produktów. Logistyka w firmie jest oparta na zoptymalizowanej sieci dystrybucji: wybieraniu najkrótszych tras i stosowaniu zastępczego transportu tam, gdzie jest to możliwe np. statków. Dodatkowo firma szkoli kierowców z zakresu bezpiecznej jazdy i eko-drivingu.
Komunikacja z konsumentami
Zgodnie z Polityką Nestlé firma stara się na bieżąco informować konsumentów o wszystkich ważnych dla środowiska innowacjach, które wdrożyła. Dzięki temu mogą oni dokonywać świadomych wyborów podczas zakupu produktów. Ponadto firma inicjuje i tworzy dobre praktyki oraz uczestniczy w wyznaczaniu standardów prośrodowiskowych we współpracy z rządami, autorytetami publicznymi czy organizacjami pozarządowymi.
Komunikacja z pracownikami
W ramach Nestlé Continuous Excellence**** firma popularyzuje wiedzę o ekologii i promuje prośrodowiskowe aktywności wśród swojego zespołu oraz społeczności lokalnych. Tworzy też kulturę pracy, propagującą dbałość o ochronę środowiska przy okazji wykonywania codziennych obowiązków służbowych. Dodatkowo Nestlé angażuje się w szereg ekologicznych inicjatyw, jak Światowy Dzień Ochrony Środowiska czy Dzień Ziemi.
Środowisko naturalne należy do zasadniczych obszarów strategii odpowiedzialnego biznesu Nestlé. Zaangażowanie firmy w tym zakresie doceniane jest na arenie międzynarodowej. W 2012 Nestlé zajęło pierwsze miejsce wśród firm spożywczych na świecie pod względem zaangażowania na rzecz ograniczania zmian klimatycznych w rankingu przygotowanym przez pozarządową organizację Carbon Disclosure Project. Firma osiągnęła najwyższy możliwy wynik – 100 punktów – pod względem skuteczności działań na rzecz ograniczania zmian klimatycznych, w tym redukcji emisji CO2.
* Dane dotyczą wyników osiągniętych przez wszystkie spółki Nestlé na świecie;
** Research and development, Sourcing of raw materials, Manufacturing, Packaging, Distribution;
*** Marketing&Consumer communication, Corporate communication, Human Resources, Regulation.
Program Odpowiedzialnego Pozyskiwania Surowców, Program Identyfikowalności Surowców w Odpowiedzialnym ich Pozyskiwaniu, Program Bezpośredniego Zakupu Surowców od Rolników, Program Zrównoważonego Rolnictwa;
**** System ciągłego doskonalenia we wszystkich obszarach działalności Nestlé.
tagi: Nestle , polityka , środowisko , ekologia ,
Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest...
Żabka oficjalnie otworzyła nowoczesne centrum logistyczne w...
Jak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...