Wiadomości

Checkpoint zabezpiecza Makro

Wtorek, 30 października 2007
25 samoobsługowych hurtowni Makro Cash & Carry, należących do METRO Group zostało wyposażonych w systemy ochrony towarów przed kradzieżą firmy Checkpoint Systems. Trafiają do nich produkty już zabezpieczone przez producentów podczas wytwarzania lub pakowania czyli tzw. Source Tagging.

Makro jest pierwszą w Polsce siecią hurtowni typu cash and carry, która zdecydowała się na wprowadzenie programu. – Dzięki Source Tagging towary trafiają bezpośrednio na półki. Omijany jest etap etykietowania lub zakładania klipsów w hurtowni, co z pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze - mówi Grzegorz Popek, odpowiedzialny za działania PR i marketing Checkpoint Systems. Na razie procesowi poddawane jest kilkanaście rodzajów najczęściej kradzionych produktów jednak, jak podkreśla Popek, liczba ta będzie się dynamicznie zwiększać. – Source Tagging to systemy przyszłości. Zabezpieczenia są niewidoczne dla konsumentów i pracowników, dzięki czemu nie zmieniają estetyki towarów, a jednocześnie są o wiele bardziej skuteczne. – dodaje.
Kolejnym krokiem we współpracy pomiędzy METRO Group a Checkpoint Systems na poziomie globalnym jest pilotażowy program „Tag It Easy” będący częścią inicjatywy „Advanced Logistics Asia” (ALA). Jej celem jest usprawnienie procesów logistycznych METRO Group poprzez znakowanie etykietami RFID opakowań zbiorczych opuszczających dostawców grupy w Azji. Zabezpieczenia takie zawierają elektronicznie zakodowaną informację o przesyłce.
Jak mówi dr Gerd Wolfram, Dyrektor Zarządzający MGI Metro Group Information Technology - Checkpoint Systems jest liderem jeśli chodzi o technologię RFID. Jesteśmy przekonani, że to odpowiedni partner do współpracy w ramach jej wdrożeń w naszym łańcuchu dostaw.
W przyszłości azjatyccy dostawcy METRO Group będą umieszczać takie etykiety na wszystkich kategoriach produktów zaczynając od zabawek, poprzez ubrania, kończąc na sprzęcie biurowym.

tagi: checkpoint,makro,metro group ,