Wiadomości

McCAIN SPONSOREM MIĘDZYNARODOWEGO ROKU ZIEMNIAKA 2008 POD EGIDĄ NARODÓW ZJEDNOCZONYCH

Wtorek, 30 października 2007
Toronto, Ontario, Kanada — piątek, 19 października 2007 r. —  Firma McCain Foods Limited poinformowała, że zostanie sponsorem Międzynarodowego Roku Ziemniaka 2008 organizowanego pod egidą Narodów Zjednoczonych. Firma podała tę informację podczas oficjalnego otwarcia Roku, które odbyło się wczoraj w Nowym Jorku.

Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych wydało deklarację, zgodnie z którą ziemniak powinien stać się podstawowym elementem strategii dostarczania wartościowej żywności osobom ubogim i niedożywionym. Ziemniak, o wysokiej zawartości węglowodanów i witaminy C, a także o najwyższej zawartości protein ze wszystkich roślin okopowych i bulw, jest warzywem, które jest w stanie dostarczyć większą ilość składników odżywczych przy mniejszej powierzchni upraw
i w trudniejszych warunkach klimatycznych niż pozostałe rośliny uprawne. Podczas 60. sesji w grudniu 2005 r., Zgromadzenie Ogólne ONZ przyjęło rezolucję poświęconą ziemniakowi, który jest czwartą co do wielkości upraw rośliną uprawną świata.

„Firma McCain Foods może poszczycić się 50-letnim doświadczeniem w dziedzinie ziemniaków” – powiedział Dale Morrison, prezes i dyrektor generalny firmy. „Zatrudniamy ponad 150 specjalistów ds. rolnictwa, którzy przekazują wiedzę
z dziedziny wydajnych upraw rolniczych lokalnym hodowcom na całym świecie. Dzięki naszej wiedzy i globalnemu zasięgowi możemy udzielić wsparcia realizacji celów, które postawiły sobie Narody Zjednoczone: edukacji dotycząca wartości ziemniaka oraz wprowadzenia zdolności upraw ziemniaka w krajach rozwijających się i biednych, dzięki czemu mieszkańcy tych krajów będą w stanie cieszyć się pokarmem o wysokiej wartości odżywczej i w dodatku tanim”.

McCain Foods Limited jest międzynarodowym liderem w branży żywności mrożonej. Firma zatrudnia ponad 20 000 osób i posiada 60 obiektów produkcyjnych na sześciu kontynentach. Firma jest własnością prywatną z centralą w Kanadzie. Roczne przychody ze sprzedaży wynoszą ponad 6 mln dol. kanadyjskich. Firma jest największym na świecie producentem frytek i dań z ziemniaków. Produkty firmy są obecne w tysiącach restauracji i supermarketów w ponad 130 krajach na całym świecie.

tagi: mccain,sponsor,kampania,frytki,fmcg,wiadomości ,