Pomysłodawcy i organizatorzy kampanii Systemu Jakości Wieprzowiny PQS przekonywali o walorach smakowych certyfikowanej wieprzowiny, charakteryzującej się niską zawartością tłuszczu i wieloma możliwościami kulinarnego zastosowania. W kampanii podkreślany był również aspekt bezpieczeństwa i gwarancji pochodzenia produktów opatrzonych charakterystycznym, błękitnym znakiem PQS.
Kampania skierowana była do konsumentów oraz przedstawicieli branży gastronomicznej i handlu. W ramach działań mediowych została przeprowadzona kampania telewizyjna, polegająca na emisji spotów reklamowych w wybranych kanałach oraz niestandardowa kampania realizowana w programach „Pytanie na śniadanie”, „Kawa czy herbata”, „Smaki czasu Karola Okrasy”, „Wściekłe gary”, „Okrasa łamie przepisy” oraz „Alchemia zdrowia i urody”, w których omawiano wyjątkowe walory smakowe i kulinarne wieprzowiny PQS.
W wybranych miesięcznikach i branżowych pismach specjalistycznych przeprowadzono kampanię konsumencką. Działania reklamowe realizowane były również na nośnikach reklamy zewnętrznej: błękitne logo PQS pojawiło się na 333 autobusach komunikacji miejskiej i 24 siatkach wielkoformatowych zlokalizowanych w centralnych punktach największych miast w Polsce. Informacja o Systemie PQS pojawiła się dodatkowo na 24 backlightach oraz 135 niestandardowych nośnikach mobilnych, jakimi są rowery miejskie Veturilo.
Działania internetowe obejmowały kampanię display polegającą na emisji banerów w wybranych portalach oraz w serwisach sieci reklamowych. Kampania taktyczna realizowana była w wyszukiwarce Google, a społecznościowa na portalu nk.pl. W ramach działań internetowych przeprowadzona została również kampania niestandardowa, polegająca na publikacji artykułów sponsorowanych oraz sponsoringu sekcji kulinarnej na portalu ugotuj.to . Przez cały okres trwania kampanii dostępna była strona internetowa www.wieprzowinapqs.pl, na której zamieszczano aktualności, przepisy i materiały o kampanii.
Realizacja programu obejmowała również piętnaście szkoleń dla dystrybutorów, dwadzieścia dla uczniów szkół gastronomicznych oraz trzy dla nauczycieli przedmiotów zawodowych. Motywem przewodnim szkoleń prowadzonych przez wybitnych kucharzy (m.in. Grzegorza Łapanowskiego, Sebastiana Gołębiowskiego, Marak Widomskiego) była rola Systemu Jakości Wieprzowiny PQS w przetwórstwie. Ich uczestnicy mogli zapoznać się z cechami użytkowymi certyfikowanej wieprzowiny, różnicami pomiędzy produktami standardowymi a produktami PQS, wymogami produkcji i hodowli w Systemie, a także zagadnieniami bezpieczeństwa produkcji i sprzedaży wieprzowiny PQS oraz organizacji kontroli.
Kampania PQS była także widoczna na wielu imprezach branży gastronomicznej, m.in. konkursie „L’Art de la cuisine Martell” organizowanym na Zamku w Rynie, Ogólnopolskim Konkursie Kulinarnym „Polska wczoraj i dziś”, Ogólnopolskim Festiwalu Dobrego Smaku, Agro Show oraz Pikniku „Poznaj dobrą żywność”.
Dodatkowo działania niestandardowe obejmowały organizację konkursów dla konsumentów oraz osób obsługujących stoiska mięsne. Konkursy noszące nazwę „Mistrzowie PQS” oraz „Premia PQS” informowały o nowej jakości mięsa wieprzowego w Polsce i zachęcały do jego zakupu.
Aktywność medialną wspierały działania public relations: study tour dla dziennikarzy, infolinia dla konsumentów oraz śniadania prasowe, które miały na celu popularyzowanie zdrowego trybu życia i spożywania wysokiej jakości mięsa wieprzowego.
Kampania „PQS – Znak wyśmienitej wieprzowiny” sprawiła, że informacja o walorach certyfikowanej wieprzowiny mogła dotrzeć do coraz szerszego grona odbiorców. O jej skuteczności najlepiej świadczy fakt, że konsumenci coraz częściej na sklepowych półkach poszukują właśnie produktów oznaczonych charakterystyczną, błękitną wstęgą z logo PQS.
Za kampanię „PQS – Znak wyśmienitej wieprzowiny” odpowiadała Organizacja Proponująca – Związek „Polskie Mięso” oraz współautorzy Systemu – Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej „POLSUS”. Kampania finansowana była ze środków Unii Europejskiej oraz Rzeczypospolitej Polskiej przy wsparciu Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Realizację kampanii powierzono agencji CAM Media S.A., która została wyłoniona w przetargu jako Organizacja Wdrażająca.
tagi: PQS , wieprzowina , system , Związek Polskie Mięso , Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej POLSUS ,
Z analizy ekspozycji półkowej przeprowadzonej przez firmę...
Magazyn o powierzchni 43 000 m² zostanie oddany do użytku w...
Zaległe zadłużenie kredytowe i pozakredytowe producentów...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...