Sukces Warki Cider
Upały zawsze sprzyjają konsumpcji lekkich i orzeźwiających napojów. Jednak ten rok można śmiało nazwać rokiem cydrów. Warwin jako pierwszy wprowadził w maju tego roku do obrotu cydr pod marką Warka Cider. Oficjalna prezentacja produktu odbyła się na konferencji prasowej Polskiej Rady Winiarstwa 12 czerwca 2013 r. w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
- W odniesieniu do statystyk, na podsumowania przyjdzie czas na koniec roku - mówi Daniel Wiśniewski Dyrektor Handlowy Prokurent Commercial Director Proxy Warwin S.A. - Nie wchodząc w szczegóły objęte tajemnicą handlową, możemy dziś jedynie zdradzić, że nasze nowe produkty sprzedają się bardzo dobrze, ze względu na ich doskonałą relację jakości do ceny. Bazując na danych sprzedażowych i ich dynamice, jesteśmy przekonani że uda nam się sprzedać w tym roku ponad 1 mln butelek cydrów i perry. Na przyszły rok nasze plany zakładają sprzedaż ponad 10 mln butelek z czego około 40-50% powinien stanowić eksport.
Warwin, w kontekście dwóch nowych produktów wprowadzonych latem na rynek: Warki Cider i Warki Perry oraz ich sukcesu sprzedażowego, ocenia tegoroczne lato bardzo dobrze. Debiut produktów wypadł wyśmienicie zarówno w ocenie konsumentów od których firma otrzymuje liczne pochwały, ale i od kontrahentów. Warwin z dużym powodzeniem wszedł do sieci handlowych: m.in. do Kauflanda.
Firma na jesień i zimę szykuje nowości, którymi planuje oczarować konsumentów i zaskoczyć konkurencję. Szczegółów na razie nie chce zdradzić, ale zapewnia, że będą to produkty, które podbiją serca konsumentów, gdy temperatura za oknem nieco spadnie.
Wina białe i różowe najpopularniejsze
Firma Jantoń ani cydrów, ani innych lekkich napojów w tym sezonie nie sprzedawała, dlatego nie może odnieść się do tego segmentu winiarskiego. Pomimo tego, że latem wino sprzedaje się nieco słabiej, firma odnotowała około 5% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Konsumenci najczęściej sięgali po wina białe i różowe. Na sezon jesienny Jantoń planuje wprowadzić na rynek kilka nowych produktów. Najszybciej, bo już w drugiej połowie września na sklepowych półkach będziemy mogli zobaczyć cydr firmy Jantoń.
- Jeszcze w tym roku zamierzamy zaskoczyć konsumentów produktami, których nie ma na polskim rynku - mówi Ewelina Szkodzińska, PR Manager firmy Jantoń S.A. Sp. K. - Niestety przez wzgląd na tajemnicę firmy nie możemy zdradzić żadnych informacji na ten temat. Szczegóły podamy w chwili wprowadzenia ich na rynek .
Czy będą to nowości z segmentu, który notuje wzrost sprzedaży w sezonie jesienno-zimowym, czyli wina czerwone i grzane? Konsumenci niebawem się przekonają.
Letni sukces firmy Vinpolu
Dla Vinpolu ten rok jest szczególnie udany w kilku kategoriach produktowych.
Na szczególna uwagę zasługuje marka Totino, (która wg danych Nielsen MAT AM2013) jest najbardziej dynamiczną i o największym przyroście sprzedaży marką w kategorii win ziołowych i wermutów.
- Już w ubiegłych latach wprowadziliśmy produkty świetnie sprzedające się w okresie letnim, szczególnie chętnie kupowane przez młodych ludzi - mówi Joanna Semczuk, Członek Zarządu Vinpol Sp. z o.o. ds. Handlu i Logistyki. - To marki takie jak Totino Tropical, Orange czy Lime. Wystarczy dodać lód i orzeźwiający drink w upalny dzień gotowy. Na ten rok postawiliśmy sobie duże wyzwanie - zaskoczyć konsumentów w tej tradycyjnej kategorii. I udało się! Wprowadziliśmy, serię limitowaną Totino Summer Edition - nowatorska butelka w tej kategorii produktowej pod względem wizualnym: tęczowo- owocowy sleeve. Receptura została dopracowana specjalnie na tę okazję. Premiera produktu odbyła się w pierwszy dzień wakacji.
W tym roku Vinpol odnotował wzrosty również w kategorii win musujących i gazowanych. - Tylko w samym lipcu osiągnęliśmy 30% wzrostu sprzedaży rok do roku. – mówi Joanna Semczuk, Członek Zarządu Vinpol Sp. z o.o. ds. Handlu i Logistyki. - W ujęciu narastającym za 7 miesięcy to 9%. Takie wyniki cieszą nas bardzo, bowiem należąc do Grupy Henkell&Co, drugiego producenta win musujących w Europie stawiamy na pozyskiwanie konsumentów dla tych właśnie produktów.
Jesień to wyjątkowo intensywny okres w branży winiarskiej. Rozpoczynając od śledzenia zbiorów winogron i innych owoców, poprzez kontraktowanie bazowych surowców na rok przyszły, aż po wzmożoną produkcję przygotowującą firmy do płynnego wejścia w sezon zimowy. – Pomimo tego nasilenia prac, zawsze udaje nam się mile zaskoczyć naszych Konsumentów produktami ściśle związanymi z tą piękną i jakże bogatą porą roku, takimi jak nalewki i wina grzane – podkreśla Anna Kalinowska, Członek Zarządu Vinpol Sp. z o.o. ds. Produkcji i Inwestycji.
Na chłodne jesienne i zimowe wieczory Vinpol poleca swój sprawdzony, wielokrotnie nagrodzony złotym medalem na Ogólnopolskim Konkursie Win i Miodów Pitnych, organizowanym przez Polską Radę Winiarstwa – prawdziwy Glühwein Grzane Starotoruńskie. Jest to kompozycja czerwonego wina i 9 różnych nalewów m.in. na suszoną śliwkę, suszone jabłko, skórkę pomarańczy, z dodatkiem imbiru, cynamonu i goździków.
***
Polska Rada Winiarstwa jest ekspertem i największa organizacją w branży winiarskiej. Zrzesza czołowych producentów, importerów i dystrybutorów win i miodów pitnych oraz innych przedsiębiorców związanych z rynkiem winiarskim w Polsce. PRW działa w ramach Stowarzyszenia Naukowo-Technicznego Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego i należy do Rady Gospodarki Żywnościowej działającej przy Ministrze Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
W skład PRW wchodzi 14 członków:
AMBRA S.A., BARTEX Bartol Sp. z o.o. Sp. K., VINPOL Sp. z o.o., TiM S.A., Jantoń S.A. Sp. K., Bacardi- Martini Polska Sp. z o.o., CENTRUM WINA - DYSTRYBUCJA Sp. z o.o., PWW Sp. z o.o., CASTEL FRERES Sp. z o.o., Warwin S.A., AWE-BIS Sp. z o.o., MAZURSKIE MIODY Bogdan Piasecki, Suwalska Wytwórnia Win Sp. z o.o., „LeMag” Zdzisław L. Wojtkowski. Więcej informacji znajduje się na: www.prw.sitspoz.pl
Pięć głównych celów PRW:
1. Reprezentowanie i dbanie o interesy członków wobec władz ustawodawczych, wykonawczych i instytucji kontrolnych oraz innych organizacji krajowych i zagranicznych.
2. Umacniani świadomości tradycji napojów winiarskich w połączeniu z promowaniem nowoczesnych technologii produkcji.
3. Podnoszenie świadomości i edukacja społeczeństwa na temat kultury odpowiedzialnego spożywania alkoholu i przeciwdziałanie alkoholizmowi.
4. Wyrażanie opinii i postulowanie zmian w istniejących oraz tworzonych aktach prawnych. Inicjowanie prorozwojowych rozwiązań fiskalnych, celnych, jakościowych i zdrowotnych. Prowadzenie banku informacji na temat aktów prawnych związanych z branżą winiarską.
5. Podnoszenie jakości wyrobów winiarskich oraz doskonalenie kwalifikacji zawodowych i integracja pracowników branży winiarskiej.