Marka Aro, która pełni rolę marki własnej w sklepach spożywczych, będzie nadal istotnym elementem oferty MAKRO. Kolejnym wyzwaniem jest natomiast opracowanie kompleksowych, indywidualnych rozwiązań dla poszczególnych sklepów. Nowy system rozwiązań ma pomóc w wyróżnieniu sklepów i zwiększeniu ich efektywności za pomocą wielu różnych narzędzi. Obejmuje on zarówno rozplanowanie układu sklepu, rozmieszczenie urządzeń i regałów, usytuowanie grup towarowych, jak również rozplanowanie ustawienia asortymentu w ramach danej grupy towarowej. Dotyczy także doboru wyposażenia, na przykład regałów, oświetlenia oraz systemu kasowego. Prace nad nowym programem trwały od marca b.r. Wykorzystana została wiedza niezależnych ekspertów oraz praktyków handlu. Realizacją Programu Doradztwa dla Handlu Detalicznego zajmował się będzie nowy dział w centrali firmy oraz zespół wyspecjalizowanych konsultantów w poszczególnych hurtowniach MAKRO Cash & Carry.
“Chcemy pomóc niezależnym handlowcom w znalezieniu optymalnego zestawu rozwiązań, który będzie gwarantować korzystne dla lokalnych klientów danego sklepu zmiany funkcjonalne i jakościowe, lepsze postrzeganie marki sklepu, jak również zwrot z dokonanej inwestycji oraz łatwiejsze zarządzanie. Sądzimy, że niezobowiązujące partnerstwo przyniesie korzyści obu stronom. Nasze działania będą przypominać obsługę w ramach umowy franczyzowej, ale pozostawiamy kupcom pełną autonomię i swobodny dobór różnych rozwiązań w zależności od potrzeb i budżetu. Wiemy, że kupcy są często zbyt zajęci, aby nadążać za wyzwaniami rynku i analizować wszystkie możliwe rozwiązania. Nasz program ma być dla nich ułatwieniem, ponieważ bazujemy na bogatej wiedzy o rynku, z której kupcy mogą skorzystać podczas wdrażania indywidualnych planów rozwoju” - mówi Jeroen de Groot, Prezes Zarządu MAKRO Cash & Carry Polska.
W dniu 5 września jeden z klientów hali MAKRO Cash & Carry z Warszawy dokona otwarcia swojego sklepu w Al. Niepodległości 153/155 po zmianach, które uwzględniają już koncepcje wykorzystane we wzorcowego sklepie opracowanym przez Makro. Drugi sklep, który również wprowadza już te rozwiązania znajduje się na Podkarpaciu w miejscowości Żurawica. Program Doradztwa dla Handlu Detalicznego jest elastyczny, uwzględnia lokalne uwarunkowania i preferencje różnych grup klientów. „Nasz sklep wzorcowy bazuje na koncepcji sklepu wygodnego - zarówno dla klientów jak i właściciela. Został tak opracowany, aby uwagę przykuwały przede wszystkim produkty a nie wyposażenie sklepu” – mówi Artur Wójcik – menedżer Pionu Operacyjnego odpowiedzialny za rozwój nowego projektu.
tagi: Macro,nowe rozwiązania ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...